רכילות עסקית

אילון מאסק חושף: זו הסיבה לסכסוך עם ביל גייטס

מנכ"ל טסלה, איילון מאסק יוציא מחר את הביוגרפיה החדשה שלו. בהצצה הראשונה לספר חושף מאסק על היחסים המתוחים בינו לבין מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס   
מערכת ice | 
אילון מאסק, ביל גייטס (צילום אינסטגרם/elonrmuskk, ויקיפדיה)
הביוגרפיה החדשה של אילון מאסק, שתצא מחר (שלישי) תחשוף לראשונה על היחסים המתוחים של מאסק עם מייסד חברת מייקרוסופט, ביל גייטס. בהצצה ששוחררה לספר נכתב כי הסיבה ליחסים המתוחים בין השני הינה שגייטס הימר נגד מניות חברת טסלה.
הספר נכתב על ידי הסופר והעיתונאי, וולטר אייזקסון ובפרק ששוחרר מתואר המקרה שהתרחש בשנת 2022. כידוע ביל גייטס ואשתו ידועים כפילנטרופיים ידועים ובמהלך המקרה, מאסק וגייטס רצו להיפגש על מנת לדון בעסקי הצדקה. כמו כן, לאחר העלייה המאסיבית בהכנסות של חברת טסלה גם מאסק נכנס בנוסף לעסקי הפילנטרופייה ופתח קרן צדקה בשווי של 5.7 מיליארד דולר, למטרות מס.
השניים נפגשו במפעל טסלה בתחילת שנת 2022. אומנם שניהם נכללים בקבוצה של עשירים העולם. אך, למרות המכנה המשותף בין השניים יש הבדל בתפיסת העולם של השניים.
במהלך הביקור גייטס ביקר את חזונו של מאסק והטיל ספק בתוכניות החברה. כמו כן, גייטס גם ביקר את שאיפתו של מאסק להגיע למאדים ואף התייחס לסוגיה ואמר: "המחשבות שלו על מאדים ביזריות". אבל למרות כל הביקורת שהשמיע על מאסק, הביקור הסתיים ברוח טובה כשגייטס התרשם רבות מן המפעל והידע של מנכ"ל החברה על הנעשה ועל מוצרי החברה.
בסוף הסיור כשהשניים דנו על ענייני הצדקה נוצרו בניהם כמה אי הסכמות. מאסק יצא כנגד ארגוני התרומות וטען כי רוב הארגונים מבוססי התרומות "לא שווים כלום", ש-20% בלבד מהכסף שנתרם מגיע ליעדו. לטענת מאסק, השינוי האמתי אותו הוא יכול להוביל כיזם זה השקת המכונית החשמלית. לאחר שהסכימו שגייטס ישלח לו תקצירים לארגונים בעלי השפעה אמתית, הגיעו השניים לפיל שבחדר.
הבעיה האמתית שהשניים היו צריכים ליישוב התחילה זמן רב לפני הביקור כשגייטס שם שורט של 1.5 מיליארד דולר על מניות טסלה. בדיעבד, ההימור של גייטס כנגד חברת טסלה לא השתלם, והוא איבד את כספו.
למרות כל זאת בפרק פורסם כי: "התנצל בפני מאסק, שהתנהג בצורה סופר מרושעת כלפי אחרי ששמע את החדשות, אבל הוא סופר מרושע לכולם אז לא לקחתי את זה אישית". השורט חושף את הפערים הגדולים בתפיסות בין השניים. בעוד שגייטס העיד שטסלה לא תעמוד בביקושים ותיפול. מאסק רואה בחברה ובמוצר כחזון שישנה את העולם וישפיע טובה על האנושות. לכן ההימור של גייטס נגד החברה למרות שהוא מסכים שההשפעה שלה חיובית לא נתפסה בעיני מאסק כהגיונית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה