בעולם

מפגינות באיראן נורו בפנים, בחזה ובאיברי המין

רופאים איראניים שמטפלים במפגינים שנורו על ידי כוחות האכיפה של המחאה, מספרים כיצד היריות על הנשים הן קשות וספציפיות יותר לאזור העיניים, החזה ואיברי המין
מערכת ice |  1
הפגנות באיראן עקב מות הצעירה
המחאות באיראן נמשכות כבר מעל לחודש והממשל הקשוח במדינה מנסה בכל כוחו לדכא את חופש הדיבור ופעולה של אזרחיו ובעיקר של האזרחיות. על פי דיווחים של מספר רופאים במדינה, שנותרו בעילום שם מרוב פחד וחשש, חשפו לעיתון הגארדיאן שישנו שוני מובהק בין הפציעות של הגברים המגיעים לטיפול רפואי ובין הנשים. 
על עדויות הרופאים, הכוחות המדכאים יורים באמצעות כדורי פלסטיק או כדורים רגילים הישר לתוך עיני המפגינים וראשם, אך כשזה מגיע לנשים ישנן יריות גם לאזור החזה והאיברים האינטימיים. אחד הרופאים שהסכימו לדבר אמר כי לדעתו מדובר ברצון להרוס את יופייה של האישה ובעיקר בהשלכה של קומפלקסים מיניים של היורה על גופה של המפגינה.
רופא אחד מספר מקרה אחד קשה במיוחד שנותר עמו. במסגרתו הגיע לטיפולו נערה צעירה שנורתה כ-12 פעמים בגופה ושניים מהכדורים שנותרו בגופה היוו סכנה ממשית לחייה היות והם נורו באופן ישיר לאיבריה המוצנעים ונתקעו ממש בצמוד לשופכה. הרופא סיפר שהיה לא קשה להשתחרר מאירוע זה היות והוא דמיין כיצד זו הייתה יכולה להיות בתו. 
סטודנטית צעירה מהעיר בנדר אבעס פרסמה שנורתה בעין ושהדבר האחרון שראתה לפני הירי היה הפרצוף של היורה מחייך בפניה. הפוסט והתמונה שצירפה נמחקו מאז. אמש איראן לראשונה הוציאה להורג מפגין בן 23 בלבד. במקביל נידונו לתלייה עוד 11 אנשים. כזכור המחאה פרצה בעקבות מותה של מהסה עמיני בבית הכלא, לאחר שנקלעה על ידי משטרת הצניעות כי לא לבשה את החיג'אב שלה כראוי לדעתם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תתיתקפו במוסדות ממשלתיות לאיראנים
    עדי 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתחילו לתקוף במוסדות ממשלתיות אבל בכל הכוח ולהפתיע כמו דהיה בשגרירות אמריקה חבל שמתים אנשים ולא תפסתם אף מוסד
    סגור