בעולם

מצמרר: טייס הקרב האוקראיני תיעד את עצמו בסלפי מדמם

רס"ן ואדים וורושילוב, הידוע בכינויו "קראיה", צילם את התיעוד הדרמטי מתחת למצנח שלו, לאחר שחילץ את עצמו ממטוסו הפגוע מעל מערב מרכז אוקראינה
מערכת ice | 
הטייס המדמם (צילום אינסטגרם)
טייס הקרב האוקראיני הזה לא נתן לפרצוף מדמם להפריע לצלם סלפי לאחר שנפלט מהמיג-29 שלו. רס"ן ואדים וורושילוב, הידוע בכינויו שלו "קראיה", צילם את התיעוד הדרמטי מתחת למצנח שלו, לאחר שחילץ את עצמו ממטוסו הפגוע מעל מערב מרכז אוקראינה. זה קרה ב-12 באוקטובר, במהלך קרב לילי עם מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן - אבל הסרטון פורסם רק ביום שלישי האחרון, שבו צוין "יום הכוחות המזוינים של אוקראינה".
על מעלליו קיבל וורושילוב את התואר גיבור אוקראינה עם מסדר כוכב הזהב מהנשיא וולודימיר זלנסקי. הוא נפצע, כאשר פסולת של אחד המל"טים ההרוסים חדרה לתא הטייס שלו ופגעה בו בלחי ובצוואר. הדם שטף את פניו ומילא את עיניו של וורושילוב, כשהוא משך את ידית הפליטה והמצנח נפרס. בדרכו למטה, הוא החליט לתפוס את הרגע בסלפי המזעזע. "אגיד בתמציתיות, אף אחד ושום דבר לא יכול לשבור אותנו!" כתב הטייס בעמוד האינסטגרם שלו, שם פרסם את התמונה המדממת. וורושילוב החלים מאז מהפציעה הקשה וחזר לאוויר.
ביולי 2021, הוא היה אחד מכמה טייסים שסירבו להאריך את החוזים הצבאיים לחמש שנים שלהם. וורושילוב התמרמר נגד שעות ארוכות, שכר נמוך, מטוסים ישנים ומה שלטענתו היה ההרגל של חיל האוויר – להפיל את האשמה על הטייסים לאחר התרסקויות. "הם תמיד מאשימים את הטייס. לא משנה אם זה היה הגורם האנושי או תקלה טכנית", הוא אמר ל-Kyiv Post. אבל הפטריוטיות שלו הדביקה אותו, כשראה מטוסים אוקראינים מתאמנים למצעד יום העצמאות. "כמעט בכיתי," הוא אמר. כמה חודשים לאחר מכן, וורושילוב הצטרף מחדש לחיל האוויר על רקע הפלישה הרוסית המתרחבת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה