בעולם

נגיד הבנק המרכזי בלבנון נעצר: מעילה של יותר מ-40 מיליון דולר

נגיד הבנק המרכזי לשעבר של לבנון נעצר בשל חשד לגניבת כסף מהבנק. "סלאמה נחקר במשך שלוש שעות על חשדות למעילה מבנק לבנון בהיקף של יותר מ-40 מיליון דולר"
מערכת ice | 
בנקאות (צילום freepik)
דווח היום (שלישי) בערוץ הלבנוני LBCI, כי נגיד הבנק המרכזי לשעבר נעצר לאחר שהתובע הכללי נתן את ההוראה. ריאד סלאמה חשוד בגניבת כספי הבנק. גורם משפטי בכיר אמר ל"רויטרס" שהמעצר התבצע בזמן דיון במשפטי בביירות שבו השתתף הנגיד לשעבר.
על פי סוכנות ידיעות צרפתית, "סלאמה נחקר במשך שלוש שעות על חשדות למעילה מבנק לבנון בהיקף של יותר מ-40 מיליון דולר". בנוסף לכך, דווח שזו הפעם הראשונה שסלאמה מופיע מול מערכת המשפט מאז סיום כהונתו לפני שנה.
סלאמה הכחיש בעבר את החשדות נגדו בנוגע למעשי שחיתות שהתבצעו במהלך הקדנציה הארוכה שלו, הוא היה בתפקיד 29 שנה. הוא טועם שההאשמות נגדו הן חלק מקמפיין פוליטי, שמטרתו להפוך אותו ל"שעיר לעזאזל" של המשבר הכלכלי שמתפתח בצורה דרסטית בשנים האחרונות בלבנון.
בחודש מרץ 2023, הואשם סלאמה בהתעשרות בלתי חוקית, התיק נחקר בלא פחות מחמש מדינות אירופאיות. למרות תיק זה, סלאמה הצליח לחמוק מחקירה ופוליטיקאים בכירים בלבנון המשיכו לתמוך בו, ביניהם יו"ר הפרלמנט נביה ברי וראש הממשלה הזמני נג'יב מיקאתי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה