בארץ

סמוטריץ' מציג את תקציב 2025: "נמשיך במדיניות האזרחית המרחיבה"

תחת הכותרת "ממלחמה לצמיחה", קבע שר האוצר את יעד הגירעון לשנה הבאה על תקרה של פחות מ-4% מהתמ"ג והודיע על קיצוצים והתייעלות במגזר הציבורי בהיקף של 35 מיליארד שקל
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, shutterstock, דובר צהל)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג את עיקרי תקציב המדינה לשנת 2025 במסיבת עיתונאים היום (שלישי). הגירעון בתקציב 2025 יוגבל ל-4% בלבד, מה שיגרור קיצוצים והעלאות מיסים בהיקף של 35 מיליארד שקל.
"גם בשנת 2025 נמשיך במדיניות האזרחית המרחיבה שאנו מובילים מאז פרצה המלחמה, מדיניות הכוללת מענה רחב למפונים ולניצולים, למילואימניקים ולבעלי העסקים באזורי המלחמה ולשיקום ופיתוח יישובי קו העימות בדרום ובצפון.", אמר סמוטריץ'. " לצד זאת נמשיך לשמור על אחריות תקציבית ועל המסגרות הפיסקליות ולהעביר מסר של אמון, אחריות ויציבות לשווקים ולמשקיעים בכלכלה הישראלית".

סמוטריץ' הדגיש כי עקרונות תקציב 2025 יתמקדו בהמשך התמיכה הכלכלית עד לניצחון. "המדיניות הכלכלית שלנו מוכיחה את עצמה בחוסן הלאומי, בשקל החזק, בבורסה העולה, בשוק התעסוקה המהודק, בגידול בהכנסות המדינה ממסים, בנגישות הגדולה שלנו לחוב, בהתאוששות המהירה של ההייטק, ועוד", אמר. על פי מתווה התקציב שהציג, הגירעון לא יעלה על 4% מהתמ"ג ויחייב התאמות. שר האוצר הגדיר את צעדי ההתכנסות הללו, ובכלל זה הקפאות שכר, מדרגות מס וקצבאות, וכן צעדי חיסכון והתייעלות במשרדי הממשלה ובשירות הציבורי בסכום כולל של כ-35 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה