בארץ

צה"ל מאשר: הרמטכ"ל של חיזבאללה חוסל בתקיפה בביירות

צה"ל מאשר סופית: לאחר הדיווחים הסותרים לגבי מצבו של פואד שוכר, "סיד מחסן", שהיה המטרה של תקיפת צה"ל בביירות הערב, בצה"ל אומרים כי הוא חוסל
מערכת ice | 
חסן נסראללה (צילום shutterstock)
דובר צה״ל, תת אלוף דניאל הגרי, הודיע לפני זמן קצר (שלישי) כי במבצע חיסול ממוקד מטוסי קרב תקפו במרחב ביירות, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ״ן, וחיסלו את פואד שוכר, "סיד מחסן", המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון.
במקביל, מחסן שימש כיד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מזכ״ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה. מחסן ניהל את הלחימה של חיזבאללה נגד מדינת ישראל מאז השמונה באוקטובר, והיה אחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס ולרצח של אזרחים ישראלים וזרים רבים לאורך שנים.
כראש המערך האסטרטגי של ארגון הטרור חיזבאללה, היה אמון על מרבית אמצעי הלחימה המתקדמים ביותר של חיזבאללה ובפרט הטילים המדויקים, טילי שיוט, טילי חוף-ים, רקטות לטווח ארוך וכלי טיס בלתי מאוישים. כחלק מכך, היה אחראי על בניין הכוח, התכנון וההפעלה של כלל מתווי הטרור נגד ישראל.

מחסן הצטרף לארגון חיזבאללה בשנת 1985, ומאז ביצע מגוון תפקידים בכירים בארגון. במסגרת תפקידו היה חבר מועצת הג׳יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של ארגון הטרור חיזבאללה.
בשנות ה-90 קידם פיגועים נגד כוחות צה״ל וצבא דרום לבנון, ובשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ"ר בנימין אברהם ז״ל, סמ"ר עדי אביטן ז״ל וסמ"ר עומר סואעד ז״ל, אשר נהרגו על ידי מחבלי חיזבאללה בעת שסיירו לאורך גדר המערכת סמוך לאזור הר דב. מאז תכנן והכווין מתווי טרור התקפיים רבים שפגעו בחפים מפשע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה