בעולם

אימה בשחקים: הטייס נעצר כשהוא שיכור לגמרי

תקרית חמורה בטיסה של חברת דלתא איירליינס: טייס בכיר בחברה, נעצר אחרי שבתיקו נמצאו שני בקבוקי אלכוהול כאשר אחד מהם חצי ריק. לאחר בדיקת ינשוף נמצא שרמת האלכוהול בדמו, גבוהה פי שניים מן המותר
מערכת ice | 
טיסה (צילום unsplash)
חברת התעופה דלתא איירליינס, מהווה חברת התעופה השנייה בגודלה בעולם ולרוב, החברה מוזכרת באמצעי התקשורת בהקשרים חיוביים, אך בחודש יוני האחרון, התרחש אירוע חריג בטיסה בין אדינבורו לניו יורק.
טייס ראשי של החברה, התייצב לטיסה הנ"ל, אשר אורכת שמונה שעות כשהוא שיכור לחלוטין. בתיקו של הטייס, נמצאו שני בקבוקים של יגרמייסטר. בעקבות האירוע החריג, הטייס הובא לדיון בבית המשפט במהלכו נטען שבדיקת ינשוף שביצע באותה העת, הצביעה על כך שרמת האלכוהול בדמו עמדה על 49 מיליגרם, כאשר החוק מתיר כ-20 מיליגרם. 
לפי תיאור האירוע, במהלך תשאול מהיר שנעשה עם הטייס הוא סיפר שהוא לא שתה לפני יציאתו לנמל התעופה, אלא שתה יום קודם לכן. אחרי בדיקת הינשוף שמצאה את רמת האלכוהול החריגה בדמו הוא נשלח לתחנת המשטרה המקומית. בדרך לתחנה הטייס ציין שהוא מפוחד ונראה היה שהוא חרד ממה שצפוי לקרות. בהמשך החקירה נמצא שהוא סובל מהתמכרות לאלכוהול. בהיסטוריה שלו הוא אף נעצר פעם כשהוא נוהג תחת השפעת אלכוהול.
בעקבות האירוע הטיסה בוטלה והחברה נאלצה למצוא לכל הנוסעים טיסה חלופית, או להעביר אותם לטיסה הבאה. כאמור, האירוע התרחש ביוני האחרון, אך רק לפני יומיים המשפט שנפתח בעקבותיו גזר את עונשו את הטייס - עשרה חודשי מאסר בפועל. 
"העבירה שלך היתה בעלת פוטנציאל גבוה לנזק חמור", אמר השריף אליסון סטירלינג במשפט של הטייס. הטייס מצידו הביע חרטה על מעשיו ועונשו קוצר מ-15 חודשי מאסר ל-10 חודשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה