השוק

ממדי ההסתבכות נחשפים - זה הסכום שחנן מור הפסיד ברבעון השלישי

לאחר שהחברה נכנסה לעיכוב לאור חובות על סך של 2.7 מיליארד מיליארד שקל - כעת מתפרסם דו"ח מדאיג במיוחד על מצב החברה, ועולה כי חנן מור רשם הפסד של לא פחות מ-418 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023. כמו כן, קיימת סכנה ממשית לסגירת העסק
מערכת ice | 
חנן מור (צילום אייל טואג, shutterstock)
אין ספק כי 2023 הייתה קשה במיוחד עבור קבוצת חנן מור אשר אותה מוביל איש הנדל"ן חנן מור. אתמול (רביעי), פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים והם עולה כי רשמה הפסד של לא פחות מ-418 מיליון שקל ברבעון השלישי של אותה שנה. כמו כן, רואי החשבון צירפו הערת "עסק חי" לדו"ח, מה שמרמז על כך שהחברה נמצאת בסכנת סגירה.
רק בחודש נובמבר החברה נכנסה לעיכוב הליכים, על פי החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שזו צברה חובות משמעותיים בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל לבנק לאומי, דיסקונט, הפועלים, הפניקס ומיטב.
במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2023 הפסידה הקבוצה כ-401 מיליון שקל, לעומת רווח של 118 מיליון שקל באותה תקופה, שנה קודם לכן. הסיבה העיקרית להפסד היא ירידת ערך של מבנים וקרקעות בבעלות החברה, כמו שדה דב (בו החברה הפסידה כ-205 מיליון שקל). כמו כן, אחד הסיבוכים המשמעותיים אליו הקבוצה נקלעה הייתה רכישת קרקע שרכשו באוגוסט 2021 תמורת כ-1.6 מיליארד שקל, מידי הבנקים הגדולים דיסקונט ולאומי, וכמו כן מהפניקס ומיטב - שלא הצליחה להניב רווחים.
חנן מור דיווחה בדו"וחותיה כי "ב-27 בדצמבר האריך בית המשפט את צו עיכוב ההליכים עד ליום 11 בינואר 2024, וזאת חרף בקשתו של בנק לאומי לקבוע מועד לדיון בבקשות לאכיפת השעבודים כפי שהוגשו על ידו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה