חנן מור: הטייס שהפך לטייקון נדל"ן

מי אתה חנן מור? הוא הבכור מבין שמונה אחים, רס"ן בחיל האוויר ומהיזמים הבולטים בשוק הנדל"ן. 

מערכת ice | 
חנן מור (צילום אייל טואג, shutterstock)
חנן מור, יליד 1968, הוא יזם נדל"ן ואיש עסקים ישראלי. מור הוא המייסד והיו"ר של קבוצת מור, הפועלת בישראל ובחו"ל באמצעות שלוש זרועות עיקריות: קבוצת מור מניבים – המתמקדת בנדל"ן מסחרי (קניונים, מרכזיים שכונתיים ושדרות חנויות); קבוצת מור מגורים – המתמקדת בנדל"ן למגורים;  קבוצת מור בנייה – המבצעת פרויקטים אשר יוזמת קבוצות האם. נכון לאפריל 2022, נסחרת הקבוצה בבורסה לפי שווי של מיליארד שקלים.
 
ביוגרפיה עסקית
מור (מועלם במקור), הוא הבכור מבין שמונה אחים להורים שעלו ארצה מעיראק ומסוריה. "מההורים ספגנו אווירה של עבודה ועשייה", הוא סיפר בראיון ל"כלכליסט" ב-2018, "אני עבדתי בפרדסים של נס ציונה כשחברים שלי הלכו לים".
את שירותו הצבאי עשה בחיל האוויר, כשהגשים חלום ילדות והוכשר כטייס מסוקים. בהמשך נשלח לארה"ב כדי לעבור הכשרה על מסוקי אפאצ'י והיה שותף להקמת טייסת אפאצ'י הראשונה בחיל. את שירותו בצה"ל סיים בדרגת רס"ן.
על רקע שירותו רב השנים בחיל האוויר, לא מפתיע שגם הספתח של מור בעולם האזרחי היה בתחום התעופה. הוא ניהל את חברת כנפי העמק והוביל את שינוי שמה לישראייר. ב-1997, נמכרה החברה לקבוצת גנדן בבעלותו של נוחי דנקר. ב-1998 ייסד מור לצד ד"ר ליאור שושן את אונקוטסט – חברת ביוטק המתקדמת באבחון מוקדם לסרטן.  
בראשית המילניום החל מור להשתלב בתחום הנדל"ן: תחילה כמארגן קבוצת רכישה לצד כדורסלן העבר אבי מאור, כשהחיבור בין השניים הוליד ב-2004 את הקמת קבוצת מור. שנתיים מאוחר יותר הונפקה החברה בבורסה בתל אביב. בשנים האחרונות ממצבת עצמה הקבוצה כאחת העסוקות בשוק, ובין היתר הרחיבה פעילותיה לתחום הנדל"ן המניב. בין הפרויקטים המרכזיים של הקבוצה: הקניון הראשון בעיר חריש, בית מלון בעיר פוזנן שבפולין, מיזם מורדות הכרמל בחיפה ומיזם שכירות בתל בשומר ברמת גן.
את כותרות מדורי הנדל"ן תפסה הקבוצה גם בזכות זכייתה בקיץ 2021 במכרז למתחם בשדה דב בתל אביב. פרויקט הדגל שמקדמת הקבוצה במקום כולל 2 מגדלים ו-2 בניינים עם כ-450 יחידות דיור, שטח מסחרי של 1,500 מ"ר ו-80 חדרי מלון – כשהצפי, (להערכתה) הוא להכנסה של כ-2.6 מיליארד שקלים ורווח גולמי של 660 מיליון שקלים.
לאחרונה דיווחה הקבוצה על זינוק של 215% מהכנסותיה בשנת 2021 ביחס לשנה שקדמה לה. הדו"ח הכספי שהציגה, מראה כי הכנסותיה טיפסו בשנים האחרונות בהדרגה: 628 מיליון שקלים ב-2021, 201 מיליון שקלים ב-2020 ו-113 מיליון שקלים ב-2019. העלייה בהכנסות מתורגמת גם לגידול של 335% ברווח הגולמי: מ-33.7 מיליון שקלים ב-2020 ל-148 מיליון שקלים ב-2021. הרווח הנקי בשנה זו עמד על 180 מיליון שקלים, ביחס להפסד של 5.9 מיליון שקלים ב-2020.
בין בן גוריון לוורטהיימר
מור נשוי בשנית לשירה ולבני הזוג ארבעה ילדים. מנישואיו הראשונים לורד, יש לו שני ילדים נוספים. מור הוא בוגר תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת רייכמן (המרכז הבינתחומי) בהרצליה. בין האישים שמציין מור כמי שהשפיעו במיוחד על חייו נמצאים דוד בן גוריון וסטף ורטהיימר. למור גם חגורה שחורה בקראטה.
מור והקבוצה שברשותו תומכים ומלווים את "נווה יהודה" – כפר הילדים והנוער השוכן בנס ציונה, העיר בה גדל ובה ממוקמים גם משרדי החברה. בנוסף, הצהיר מור כי יתרום 2% מהכנסות פרויקט הבנייה הירוקה שמובילה הקבוצה בנס ציונה יועברו לטובת הקהילה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה