מדדים ומחקרים

שנת הבלהות של חנן מור: המנייה התרסקה ב-82.19%

חנן מור לאחר שלל הסתבכויותיו בשנה האחרונה, רשם ירידה מטורפת בבורסה בהיקף של 82.19% לערך מנייה של 380.1 אג' בלבד
מערכת ice |  1
חנן מור (צילום אייל טואג, shutterstock)
השנה הקשה של קבוצת חנן מור אשר אותה מוביל איש הנדל"ן חנן מור, נראית לעין אולי הכי טוב דרך הבורסה לניירות ערך. רק בחודש שעבר, החברה נכנסה לעיכוב הליכים, על פי החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב  לאחר שצברה חובות בהיקף כ-2.7 מיליארד שקל לבנק לאומי, דיסקונט, הפועלים, הפניקס ומיטב - 1.3 מיליארד מתוכם בשל הפרויקט בשדה דב.
כאמור, אותו מצב חמור אליו הגיעה החברה, נוצר בשל העובדה כי זו לא עמדה בתשלום ריבית של 28 מיליון שקל לנושים בחודש שעבר, והפכה לחדלת פירעון. חנן מור לאחר שלל הסתבכויותיו בשנה האחרונה, רשם ירידה מטורפת בבורסה בהיקף של 82.19% לערך מנייה של 380.1 אג' בלבד
כל זה קורה לו דווקא כשהבורסה לניירות ערך סגרה שנה טובה בסך הכל, כאשר בסיכום שנת 2023, רוב מדדי הבורסה המקומית סיימו את השנה בתשואות חיוביות. מדד ת"א 35 הוסיף לערכו כ-3.8%, ומדד ת"א 90 עלה ב-4.3%. בלט לחיוב מדד ת"א נפט וגז שרשם תשואה שנתית של 38%. מנגד, מדד ת"א רשתות שיווק צלל בכ-12% מתחילת שנת 2023.
את החלטתו לעיכוב הליכים לקבוצה, נימק השופט בין היתר בשל "חשש מפני תגובת שרשרת והשמדת ערך קולוסאלית שיספגו הנושים של כלל חברות הקבוצה, במקרה של הפלת אבן דומינו אחת או שתיים מכלל האבנים של נכסי הקבוצה". מחנן מור נמסר בתגובה : "החברה בוחנת את התייחסות המתכנן, אשר ניתנה בניגוד למצגים שהוצגו בפני החברה לרבות בחוברת המכרז ובכוונתה לפעול לשינוי ההמלצה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פוטנציאל לעשות מאות % על המניה
    שלומי 12/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ירחק היום ותחזור לשער 1,0000
    סגור