נדל"ן ותשתיות

חנן מור מצמצם חובות, קיבל עשרות מיליוני שקלים

קבוצת חנן מור הנמצאת בעיכוב הליכים, נושמת לרווחה עם מכירת הקרקע בנס ציונה וקבלת 15 מיליון שקל נטו, אך גם ספגה מכה עם התנגדות חדשה של מתכנן המחוז לתכנית להקמת מגדל של 45 קומות בגבעתיים
מערכת ice |  5
חנן מור (צילום אייל טואג, פלאש 90/ מרים אלסטר, Pixabay)
קבוצת חנן מור של איש הנדל"ן חנן מור, נמצאת בחודש האחרון בעיכוב הליכים לפי החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב  לאחר שצברה חובות בהיקף כ-2.7 מיליארד שקל לבנק לאומי, דיסקונט, הפועלים, הפניקס ומיטב - 1.3 מיליארד מתוכם בשל הפרויקט בשדה דב. הקבוצה לא עמדה בתשלום ריבית של 28 מיליון שקל לנושים בחודש שעבר, והפכה לחדלת פירעון. 
כזכור, לשם רכישת הקרקע בשדה דב קיבלה קבוצת מור הלוואה בסך 1.5 מיליארד שקל מקונסורציום הכולל את בנק לאומי, בנק דיסקונט, הפניקס, מיטב ובנק הפועלים. בחודש שעברהסכים קונסורציום הנושים על תקופת שיקום במהלכה יעמוד דודו זבידה בראש הקבוצה במקומו של חנן מור, במטרה לסייע לנושים ולרוכשי הדירות.

את החלטתו לעיכוב הליכים לקבוצה, נימק השופט בין היתר בשל "חשש מפני תגובת שרשרת והשמדת ערך קולוסאלית שיספגו הנושים של כלל חברות הקבוצה, במקרה של הפלת אבן דומינו אחת או שתיים מכלל האבנים של נכסי הקבוצה".
מוקדם יותר היום דיווחה יזמית הבנייה למגורים כי בוצעה עסקת מכירה של מלוא הזכויות במקרקעין פנויים במתחם המייסדים בנס ציונה, והרוכשת העבירה לחנן מור את התמורה בסך של 45.75 מיליון שקל בתוספת מע"מ.
המשמעות של העסקה: לאחר חישובים של פירעון לחובות הבנקים, תשלום הוצאות מס צפויות והוצאות בגין העסקה, לחנן מור יתקבלו 15 מיליון שקל נטו - אוויר לנשימה בתקופה הזו.
למרות המכירה בנס ציונה, חנן מור קיבל התנגדות ממתכנן המחוז לתכנית של הקבוצה לבניית מגדל בגבעתיים. מדובר במכרז בו זכתה היזמית לפני כשנתיים במגרש שישלב בין מסחר ותעסוקה ברחוב טבנקין בעיר,  כאשר הפוטנציאל התכנוני למגרש הוא תכנון של מגדל אחד ובו 40 קומות המשלב כ-120 יחידות דיור וכ-15,000מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר.  
לפני כחודש הפקידה חנן מור את התכנית ללשכת התכנון המחוזית: התכנית המוצעת כוללת מגדל בן 45 קומות הכולל מסחר ותעסוקה בהיקף של 15,000 מ"ר, מגורים בהיקף של 17,700 מ"ר (140 יחידות דיור), מגורים להשכרה בהיקף של 5,220 מ"ר (84 יחידות דיור), ומבנה ציבור בהיקף של 2,060 מ"ר. סך הכול שטחים על קרקעיים: 39,980 מ"ר.
אולם, מתכנן המחוז קבע כי קיימים פערים משמעותיים בין התכנית המוצעת לבין התכנית הכוללנית והציע חלופות לתכנית של היזמית, והבהיר כי המליץ למליאה לסרב לתוכנית המוצעת כפי שהיא, אלא אם כן תבחן אחת מהחלופות שהציע.
מחנן מור נמסר: "החברה בוחנת את התייחסות המתכנן, אשר ניתנה בניגוד למצגים שהוצגו בפני החברה לרבות בחוברת המכרז ובכוונתה לפעול לשינוי ההמלצה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חנן מור סכנה לרוכש
    ששש 12/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לקנות מקבלן לא יציב, עם חובות. תשמרו על הכסף
    סגור
  • 4.
    חנן מור יצא מזה כמו גדול. (ל"ת)
    אסולין 12/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    החברה קורסת, שלא תעיזו להשקיע או לרכוש נכסים מנם
    רות לנדל 12/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    15 מיליון שקל יבלעו מיידית בחובות אג"ח וחובות לבנקים. מי רוכש היום דירות מחנן מור? כל אחד שקורא עיתון מבין שזו תקופת מפוקפקת לרכוש דירה, בטח מחברה לה החובות הכי גדולים בישראל.
    סגור
  • 2.
    הסכם פשרה
    אלי 12/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה קורה עם התשלומים החודשיים לדיירי מורשת שלא מקבלים את הדירות.שילם עד נובמבר.נקבל את דצמבר והלאה
    סגור
  • 1.
    חברה טובה, בתקופה לא משהו
    ראובן 12/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אני מעריך שזבידה ייתן בראש ונחזור לשער 2000 עד סוף שנת 2024. פוטנציאל לרווח נאה
    סגור