השוק

דיסקונט: שופרסל תמשיך להציג רווחיות נמוכה בהשוואה לעבר

בבנק דיסקונט מעריכים שמניות קמעונאיות המזון יעלו באחוזים בודדים השנה כשעלויות התפעול שלהן ישחקו את עליית המחירים והיציבות בכמויות הנמכרות; ההמלצה של דיסקונט לסקטור לשנת 2024 - 'תשואת שוק'
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
השנים האחרונות היו מאתגרות מאוד עבור קמעונאיות המזון. הן נאלצו להתמודד עם עליות מחירים מצד הספקים והתקשו 'לגלגל' אותן ללקוחות וכשהן כן ניסו לעשות את זה הן נתקלו בהתנגדות ציבורית לא פשוטה. בשנה שעברה נכנסה קרפור למשחק וזה אומר שהשוק הזה נכנס למצב של תחרות קשה מאוד (שבלאו הכי הייתה קיימת שם).
בבנק דיסקונט מנסים לסמן את הכיוון של השווקים בשנת 2024 ובאשר לקמעונאיות המזון הם לא צופים גדולות ונצורות להוציא פז שנכנסת לשוק באמצעות זרוע קמעונאית שממוקמת במרכזי הערים ובתחנות הדלק שלה, מה שבאופן עקרוני מאפשר לה לגבות מחירים גבוהים יותר משאר השחקניות בענף.
אם כן, בדיסקונט כותבים כי "בשוק המזון בכללותו אנו צופים המשך עלייה של מספר אחוזים, כתוצאה מעליית מחירים לצד יציבות בכמויות. לצד הצפי לצמיחה, המשך עלייה בהוצאות התפעוליות צפוי להוביל ב-2024 ליציבות בלבד בשולי הרווח.
"התחרות תמשיך להיות חזקה גם ב-2024, אך באופן מתון יותר ביחס ל-2023. אם ב-2023 קארפור הביאה לעלייה בחשש המשקיעים, ב-2024 קארפור תמשיך לשחק תפקיד, אך סביר שאסטרטגיית המחיר שלה תאפשר בכל זאת עליית מחירים בסקטור.
"שופרסל צפויה להציג צמיחה גבוהה יחסית ברווח על רקע הליך התייעלות, לצד שיפור ביעילות המרלו"ג. למרות זאת, החברה עדיין צפויה להציג רווחים נמוכים ביחס לעבר, ושנת 2024 הינה עדיין בסימן "שנת מעבר". לסיכום – 2024 עבור הרשתות צפויה להיות טובה יותר מהשנתיים האחרונות, אך אתגרי השוק לצד התמחור גוזרים המשך המלצת תשואת שוק לענף. לגבי פז – אנו ממשיכים להמליץ בקניה לאור הפיזור בפעילות לצד תמחור המניה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה