בעולם
רעידת אדמה בשוק המזון: מותג הענק הפלה רשתות במחירים?
תביעה חסרת תקדים נגד ענקית המזון והמשקאות פפסיקו, כאשר לכאורה החברה העניקה יתרונות מחיר משמעותיים לרשת וולמארט, תוך פגיעה במתחרים קטנים יותר ובצרכנים. פפסיקו, מצידה, דוחה את הטענות בתוקף וטוענת כי התביעה "שגויה בעובדות ובחוק"
הרשות הפדרלית לסחר הוגן הגישה תביעה חסרת תקדים נגד ענקית המזון והמשקאות פפסיקו, בטענה להפליה מחירים בלתי חוקית. על פי התביעה, החברה העניקה יתרונות מחיר משמעותיים לרשת וולמארט, תוך פגיעה במתחרים קטנים יותר ובצרכנים. הפרקטיקה כללה תשלומי קידום מכירות מיוחדים לוולמארט, שלא הוענקו לרשתות מכולת גדולות או חנויות נוחות עצמאיות.
במרכז המחלוקת עומד חוק רובינסון-פטמן משנת 1936, שנאכף לעיתים נדירות ואוסר על חברות להעניק תמריצים כספיים המפלים בין לקוחות גדולים לקטנים. לינה חאן, יושבת ראש ה-FTC, הדגישה כי "כאשר חברות כמו פפסי מעניקות יתרון לקמעונאים ענקיים, הן מטות את המגרש נגד עסקים קטנים ובסופו של דבר מנפחות את המחירים לצרכנים האמריקאים".
פפסיקו, מצידה, דוחה את הטענות בתוקף וטוענת כי התביעה "שגויה בעובדות ובחוק" ומבוססת על הבנה מוטעית של האופן שבו חברות מוצרי צריכה מסייעות לקמעונאים להוריד מחירים. החברה, המייצרת מותגים מובילים כמו פפסי, גטורייד, ליי'ס וצ'יטוס, טוענת כי פעולותיה תואמות את נורמות התעשייה ומתחייבת להילחם בתביעה בבית המשפט.
עוד ב-
התביעה מגיעה בעיתוי רגיש, כאשר פפסיקו כבר נמצאת תחת ביקורת ציבורית בשל העלאות מחירים והקטנת אריזות בשנים האחרונות. החברה הצדיקה את העלאות המחירים בעליית עלויות חומרי הגלם, השילוח והעבודה, אך לאחרונה נאלצה להגיב לירידה בביקושים באמצעות מבצעי קידום מכירות והוזלות. המקרה מדגיש את המתח המתמשך בין רווחיות תאגידית לבין הוגנות צרכנית בשוק המזון האמריקאי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה