דיגיטל וטק

גוגל מצטרפת לוולמארט: השקעת הענק תגביר את התחרות מול אמזון

ההשקעה הגדולה של החברה שמאחורי מנוע החיפוש הפופולרי ב-Flipkart ההודית, לצד הסכם לשירותי ענן, מצטרפת לסבב גיוס הון נרחב שבו השתתפה גם וולמארט. האם המהלך יאפשר ל-Flipkart לשמור על ההובלה בשוק המסחר האלקטרוני ההודי מול מתחרות בעלות כוח כמו אמזון
רפאל בן זקרי | 
גוגל (צילום ויקיפדיה, pixabay)
גוגל הודיעה על השקעה של כמעט 350 מיליון דולר ב-Flipkart, ענקית המסחר האלקטרוני ההודית. בנוסף להשקעה הגדולה, כחלק מההסכם תספק גוגל גם שירותי ענן ל-Flipkart, שנמצאת בבעלות וולמארט, אשר רכשה בפברואר האחרון את יצרנית הטלוויזיות Vizio.
המהלך האחרון של גוגל מצטרף לסבב גיוס הון של כמעט מיליארד דולר שהחלה Flipkart ב-2023, שבו השתתפה גם וולמארט עם השקעה של 600 מיליון דולר בסוף השנה שעברה. החברה, שמוערכת כעת בכ-36 מיליארד דולר, מובילה את שוק המסחר האלקטרוני בהודו עם נתח שוק של כ-48%.
Flipkart מחזיקה גם בבעלות על אתר האופנה Myntra, ומתחרה מול חברות כמו אמזון, Reliance Retail ואפליקציות מסחר מקוון אחרות. Reliance Retail, שבניהולו של האיש העשיר באסיה מוקש אמבני, מפעילה את רשת הקמעונאות הגדולה ביותר בהודו ונמצאת בתהליך חיזוק נוכחותה גם בתחום המסחר האלקטרוני.
ההערכות הן ששוק המסחר האלקטרוני בהודו יגיע לשווי של 133 מיליארד דולר עד השנה הבאה. לפיכך, גוגל, שמגיעה ליותר מחצי מיליארד אנשים בהודו, רואה במדינה זו שוק חשוב להשקעותיה. במקביל, החברה משקיעה לא מעט בתחום הבינה המלאכותית ומשיקה גם שיתופי פעולה עם סמסונג ואחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה