השוק

המשבר בהייטק הישראלי: האם יש אור בקצה המנהרה?

מתחילים לצאת מהמשבר? לכולם ברור שההייטק הישראלי מצוי במשבר שמשפיע על גורמים רבים בתעשייה. עם זאת, נתונים של  IVC ולאומיטק, מצביעים על שינוי לטובה בגיוסים ברבעון הנוכחי
מערכת ice |  1
משבר בהייטק (צילום unsplash)
ההייטק הישראלי מצוי במשבר שמשפיע עליו ועל הכלכלה הישראלית רבות. למרות המצב העגום והירידה בגיוסים, גורמים בתעשייה מזהים סימנים ראשונים שיכולים להעיד על התייצבות של הענף. 
על פי נתוני IVC ולאומיטק, חברות ההייטק הישראליות גייסו סכום נאה של 1.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי. מדובר בצניחה של 38% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל בירידה של 14% בלבד לעומת הרבעון השני, נתון אשר מעיד על סימנים אופטימיים.
בהיבט הגיוסים נראה גם כי המצב במגמת שיפור חיובית. כאשר, היקף הגיוסים ברבעון הנוכחי מראה ירידה של 14 אחוזים בהשוואה לרבעון הקודם. על כן, המגמה ניכרת בהסתכלות על הגיוסים בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, המצביעים על התייצבות של 1.7 - 1.9 מיליארד דולר לרבעון ועל פי התחזית שמונה מיליארד דולר לכל השנה.
הנוכחות של המשקיעים הזרים, באה לידי ביטוי בכמות העסקאות שביצעו. מגמת ההתייצבות בתחום באה לידי ביטוי בנתוני הדוח שעל פיהם, ברבעון האחרון משקיעים זרים ביצעו 319 השקעות, לעומת 355 השקעות ברבעון השני ו-298 ברבעון הראשון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מישהו מנסה ליצור רושם שהמצב טוב, אבל.........
    יצחק 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפועל הרבה צעירים בורחים מפה, במיוחד עובדי הייטק, ההשקעות הזרות פחתו בהרבה, בקיצור - מצב "בטטה"
    סגור