השוק

חיים כצמן לוקח את ג'י.סיטי לגיוס של 250 מיליון שקל

כצמן לוקח את ג'יסיטי להנפקה של סדרת אג"ח חדשה שלא תישא שעבודים; הסדרה החדשה דורגה על בדירוג A מינוס ישראלי; מניית ג'י.סיטי עולה בבורסה ביותר מ-2% ומשלימה ראלי של 20% מתחילת השנה
ניצן כהן | 
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב)
חיים כצמן לוקח את ג'י.סיטי (לשעבר גזית גלוב) לגיוס של 250 מיליון שקל. הגיוס יתבצע באמצעות הנפקת סדרת אג"ח חדשה שלא תישא שעבודים כלשהם ודורגה על ידי S&P בדירוג A מינוס ישראלי.
ג'י.סיטי ממשיכה במסע ההתאוששות שלה והמניה עולה בעקבות היציאה להנפקה ביותר מ-2% ומשלימה ראלי של יותר מ-20% מתחילת השנה. מתחילת השבוע עשתה מניית ג'י.סיטי מהלך עליות של כמעט 6%.
ג'י.סיטי אוחזת בחוב לא קטן כלל ועיקר. היקף החוב הכולל של החברה עומד על 24 מיליארד שקל כשהחברה אמורה לפרוע השנה למחזיקי האג"ח 710 מיליון שקל ובשנה הבאה היא אמורה להתחיל לשלם סדר גודל של 1.5 מיליארד שקל בכל שנה למחזיקי האג"ח ומכאן הצורך של החברה להתחיל למחזר את החוב האיימתני הזה.
נזכיר כי מתחילת השנה היה קשה מאוד לגייס חוב בשוק ההון בעיקר בגלל הריבית העולה שפוגעת באופן משמעותי בחברות הנדל"ן גם כאלה שמחזיקות נכסים טובים כמו ג'י.סיטי. בחודש האחרון החל שוק ההנפקות להתאושש וכצמן מעוניין לנצל את ההזדמנות להתחיל במחזור החוב של החברה. השאלה הגדולה כמובן היא איזו ריבית תשלם החברה בהתחשב בעובדה שהתשואות של אגרות החוב הנוכחיות שלה נסחרות בתשואה של עד 8%.
ג'י.סיטי נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 2.2 מיליארד שקל. החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסדים משמעותיים של 509 מיליון שקל לעומת הפסדים של 321 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה ברבעון הראשון של השנה חיובי והסתכם ב-235 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה