השוק

אלקטרה צריכה מוכרת תיק אשראי לכאל ותקים מועדון עם ביט

תחום מועדוני הלקוחות עולה מדרגה כשאלקטרה צריכה, הכוח העולה בעולם הקמעונאות תקים מועדון לקוחות חדש עם אפליקציית התשלומים ביט; כאל תהיה זו שתנפיק את כרטיס האשראי והוא ישווק למועדון ביט קארד ולקוחות אלקטרה צריכה
ניצן כהן | 
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה (צילום shutterstock, יחצ אלקטרה)
אחד התחומים המסקרנים בעולם כרטיסי האשראי הוא נושא מועדוני הלקוחות. באופן עקרוני המועדונים האלה אמורים לתת הנחות משמעותיות ברשתות אליהן הן שייכות וזה הערך ללקוח אולם חברות כרטיסי האשראי נאבקות על המועדונים האלה כי הם יוצרים תשתית לקוחות שניתן למכור להם מוצרי אשראי רווחיים.
אלקטרה צריכה היא אחד הכוחות הגמעונ אים העולים בישראל. החברה מפעילה את רשת קרפור שהושקה לא מכבר בהצלחה לא מבוטלת, את רשת חנויות החשמל של אלקטרה (מחסני חשמל וכן הלאה), אדידס, קולומביה סבן אילבן וכן הלאה. אם כן, מתבקש שהחברה תאגד את כל הרשתות האלה תחת מועדון לקוחות שאם ישכיל לתת ערך משמעותי ללקוח יכול להיות אחד המועדונים המרכזיים בישראל.

את המועדון תקים אם כן אלקטרה צריכה יחד עם אפליקציית התשלומים ביט כשאת כרטיס האשראי תנפיק כאל שבבעלות (כרגע) חברת כאל. נזכיר שכרגע יש לאלקטרה צריכה מועדון לקוחות שהוקם במקור על ידי יינות ביתן ולמעשה אלקטרה צריכה מעוניינת לחסלך את המועדון הזה ולהקים תחתיו חדש.
השלב הראשון הוא מכירת תיק האשראי הצרכני שניתן על ידי המועדון הקודם לכאל במהלך שיכניס לאלקטרה צריכה כ-35 מיליון שקל. השלמת העסקה צפויה למהלך החודש הנוכחי. החברה מעריכה כי עם תשלום התמורה הנ"ל והשלמת העסקה, תרשום אלקטרה מוצרי צריכה בדוחותיה הכספיים לרבעון השני, רווח לפני מס של כ-30 מיליון שקל. 
המועדון החדש שיוקם (את הקמתו אישרה הממונה על התחרות מיכל כהן לא מכבר) יהיה מבוסס כרטיס אשראי חוץ בנקאי. כרטיס האשראי החדש יונפק על ידי כאל ללקוחות ביט וללקוחות הרשתות הקמעונאיות של קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, ויכללו בו  לקוחות מועדון ביט-קארד ולקוחות מועדון Family 365. בשנתיים הראשונות לפעילות המועדון, החברה תהיה זכאית לקבל מענקי רשת ביטחון ומענקי יעדים אשר עשויים להבטיח לה תקבולים נטו (לאחר החזר הוצאות הכלולות במענקי רשת הביטחון), בסכום של כ-32 מיליון שקל בכל אחת מהשנים.
בנוסף, תהא החברה זכאית למענק המותנה בעמידה ביעדי ביצוע, בסך של עד 50 מיליון שקל, במשך תקופת ההסכם, בהתאם לסיכום בין הצדדים. 
צריך לזכור שבכל הכבוד למועדוני הלקוחות הגיים צ'יינג'ר (GAME CHANGER) וא נושא רכישת המזון בסופרים באמצעות המועדונים וזה אומר שללא הנחות משמעותיות ברשתות קמעונאות המזון של קרפור המועדון הזה יהיה עוד מועדון, טוב ככל שיהיה אבל עוד מועדון וכאן צריך לזכור שלאלקטרה צריכה יש מקפצה משמעותית להוציא לפועל מועדון שיכול לתפוס נתח שוק משמעותי והוא כאמור, באמצעות הנחות משמעותיות בקרפור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה