השוק

צביקה שווימר בקרב ענקים מול הראל ויזל - ואתם הולכים ליהנות

כשהראל ויזל הפך לזכיין על של נייקי עלתה השאלה מי יהיה המקבילה שלו שייצר הסכם כזה עם אדידס וזה הסכם ממש לא פשוט; אלקטרה צריכה הסתערה על היעד וצביקה שווימר, המנכ"ל, יקבל לידיו עוד 28 חנויות אדידס בישראל שמצידה תמשיך להחזיק את פעילות האונליין והסיטונאות
ניצן כהן |  13
צביקה שווימר, הראל ויזל (צילום דורון ברסקי, דימה טליאנסקי)
צביקה שווימר, תזכרו טוב את השם הזה כי אם הוא ישחק טוב עם הקלפים שיש לו ביד, נולד לנו "הראל ויזל - הדור הבא" ונסביר. את רשת פוקס כולם מכירים ואת היכולות של הראל ויזל גם כולם מכירים אבל לא יכול להיות שאין מישהו בישראל שלא יכול לתת לויזל תחרות אמיתית שנזכיר - היא טובה לצרכן. והנה קם לו צביקה שווימר ומעבר לזה שהביא את קרפור לישראל הוא הופך בימים האלה לזכיין על של אדידס.
זוכרים את הראל ויזל מתחילת הכתבה? אם כן, הראל ויזל הוא זכיין על של נייקי וזה אומר שהוא חייב לספק את הסחורה מבחינת מכירות, נראות ושמירה על ערכי המותג והנה עכשיו שווימר הופך להיות אותו הדבר עם אדידס. 

אד אם אנחנו מבינים מה שווימר וויזל מביאים לנייקי ואדידס נשאלת השאלה מה שני מותגי העל האלה מביאים לזכיינים הישראליים וזה מעט מורכב אבל ננסה להסביר.
באופן עקרוני וברור מאליו נייקי ואדידס יספקו את מיטב המוצרים שלהם לזכיין העל. הוא כבר לא יהיה שני בתור על מוצרים אופנתיים נחשקים (תחשבו רגע על האייר ג'ורדון ששיגע את כולם בשנה שעברה או הכפכפים של הראפר ג'ייזי שהטריף את העולם) הם יהיו ראשונים בתור וזה אומר מכירות, מכירות ועוד פעם מכירות.
עוד דבר חשוב יתנו באדידס לשווימר (בדיוק כמו שנייקי נותנים לויזל) וזה את המטריה שלהם לרשת החנויות ולא תאמינו כמה זה דרמטי בעולם האופנה שה-TIME TO MARKET הוא אולי הדבר הכי חשוב. אדידס תמשיך להפעיל באופן עצמאי את פעילות האונליין שלה, את הפעילות הסיטונאית וכן הלאה אבל פעילות הריטייל תהיה אצל אלקטרה צריכה.
שווימר לא אדם תמים, הוא אמנם צעיר בדור מהראל ויזל אבל את מה שהוא יודע על קמעונאות הוא למד מויזל עצמו וזה אומר ששויימר שינה את מודל ההתקשרות עם אדידס ובמקום להיות יבואן שקונה סחורה, משלם עליה במזומן ומוכר הוא הופך להיות זכיין בחברה משותפת עם אדידס מה שאומר שלאדידס יש כעת אינטרס לא לייצר קניבליזציה למותג בישראל.
שווימר מפעיל היום 18 סניפי אדידס בישראל. לא מעט אבל בטח לא שובר שוויון מול נייקי של ויזל אבל ההסכם החדש עם אדידס מביא אותו למצב בו יקבל לידיו עוד 28 חנויות שמפעילה היום אדידס באופן עצמאי בישראל וזה אומר שהמותג אדידס יחזיק בישראל 46 חנויות וזה כבר משחק מסוג אחר לגמרי. שווימר מעריך שלאחר שהעסקה תיסגר באופן סופי (ואין סיבה נראית לעין שזה לא יקרה) ההסכם ייחתם ל-5 שנים ויביא את רשת חנויות אדידס למכירות שנתיות של 250 מיליון שקל (כן, מידי שנה) וזה לא רע בכלל.
אז לסיכום: אם אתם רוצים לסמן את התחרות בעולם הקמעונאות הישראלית כדאי לכם להסתכם על צביקה שווימר שמתחיל למצב את עצמו כמחולל תחרות רציני בעולם הקמעונאות הישראלי עם קרפור, אדידס, קולומביה ואל תדברו כרע על מזגנים ורשת חנויות החשמל שהוא מפעיל.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    בנתיים
    תומר 06/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרפור שהתלהבו כל כך לא ממש זולה אז איפה ההבטחה שלו?אז גם אדידס לא תהיה זולה יחסית ולא באמת תהיה תחרות
    סגור
  • 10.
    אוליי
    מולייר 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מקווה שיצליח לרמוס את ויזל החזירי וימכור במחירים סבירים.
    סגור
  • 9.
    שווימר התחיל בחנות פוקס בבאר שבע (ל"ת)
    יוסי בכינור 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    חמה לא מציינים שזה כתבת יחצ
    ניר 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נו באמת, לעשות השוואה בין ויזל לשווימר חחחח מעניין כמה שילמו לכתב עבור זה. אדיאס לא מעניינת אף אחד יש היום ניק ובמותגים היקרים לולומון והלויוגה. את מי מעניינת אדיאס, כתבה שהיא פשוט בדיחה עצובה.
    סגור
  • 7.
    תודה שאתם מעדכנים. נפסיק לקנות נייק (ל"ת)
    יהודה 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    תחרות.......בדיחה טובה
    שיןשין 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בארץ התייקונים לא עושים תחרות על הגב שלנו, הם רק מעצימים את המחירים במיוחד רוב מכירות המותג נעשה על ידם
    סגור
  • 5.
    כפכפים של הראפר ג׳ייזי? יצא לך מביך
    ללא שם 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כפכפים של הראפר ג׳ייזי? יצא לך מביך
    סגור
  • 4.
    ויזל לוקח אותו בהליכה משאיר לו אבק (ל"ת)
    דני 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 3.
    נגמר החגיגה
    מאסט 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צביקה מכיר את המשחק עם גב חזק של אלקטרה בהצלחהההה
    סגור
  • סטנדפיסט
    מתאים לך ללכת לסטנד 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ויזל אפילו לא מכיר את השם שלו, חוץ מזה שבפעם הוא עבד אצלו בלמכור נרות
    סגור
  • 2.
    אדידס במשבר
    רמי 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אדידס רחוקה שנות דור מלהיות נייקי סחורה מיושנת ולא מעניינת בקצב הזה רק אלוהים יכול להציל אותם בטח לא שויימר
    סגור
  • אדידס במשביר
    דוד של רמי 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני רואה שאתה יודע המון על המותג, בטח יש לך גם גישה לכלל הלקוחות והרווחים של אדידס… שהכרזת עליה ״במשבר״ , בתור אחד שישב היום מול המנכ״ל של אדידס בישראל - וזו גם הסיבה לזה שקראתי לכותרת - במשביר לעומת התגובה שלך - היא כי אפילו למשביר לצרכן אדידס מוכרת כמויות על גבי כמויות של סחורה שלטענתך מיושנת. אני מציע לך ללכת ולחפש בחנויות של אדידס נעל כמו סמבה (בהשוואה לאיר ג׳ורדן של נייקי) ותגיד לי מה מצאת. בהצלחה רמי
    סגור
  • 1.
    שוימר בואו נדבר עוד שנב (ל"ת)
    יעל 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור