השוק

חיים כצמן מוכר נכס בברזיל בהפסד של 55 מיליון שקל

כצמן ממשיך לממש נכסים כדי לשרת את החוב  אימתני של ג'י.סיטי כשנקודת היחס היא תזרים המזומנים ולאו דווקא שווי הנכס; הנכס שנמכר נמצא בברזיל וג'י.סיטי תקבל תמורתו 425 מיליון שקל, מחיר הנמוך ב-11% מהשווי בספרים
ניצן כהן | 
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב, shutterstock, freepik)
איש העסקים חיים כצמן ממשיך במסע מימוש הנכסים. ג'י.סיטי חתמה על הסכם למכירת נכס משמעותי של החברה בברזיל במחיר הנמוך ב-11% מהשווי בספרים. לפני שניכנס לעסקה כדאי לזכור שהמחויבות של כצמן להקטין את חובות ג'י.סיטי מעוררת הערכה בשוק ההון וזה משמעותי מאוד למוניטין של כצמן כמו גם לחברה שהיא למעשה מפעל חייו.
אם כן, ג'י.סיטי חתמה על הסכם למכירת חלקה (33%) במרכז המסחרי Cidade Jardim שבסאו פאולו, ברזיל.

המרכז המסחרי בעל שטח להשכרה של כ- 12 אלף מ"ר ונמכר תמורת כ- 562 מיליון ריאל (כ- 425 מיליון שקל), מחיר נמוך בכ-11% על שווי הנכס בספרי החברה בסוף הרבעון הראשון של השנה. הנכס נקי מחוב או שעבוד ותמורת המכירה אשר כולה תתקבל במזומן, תשמש להמשך הפחתת החוב הפיננסי של החברה. השלמת העסקה צפויה ברבעון השלישי של שנת 2023 וכפופה לקבלת האישורים המקובלים.
זוהי עסקה נוספת במסגרת התכנית האסטרטגית של החברה למכירת נכסים אשר הוצגה בסוף אוקטובר 2022 ועומדת כיום על סך נכסים של כ- 6.3 מיליארד שקל. החברה מכרה ממועד פרסום התכנית נכסים בהיקף של כ- 2.9 מיליארד שקל וממשיכה להתקדם בהתאם לתכנית ולוחות הזמנים שהוצגו.
נזכיר כי מקור מימוש הנכסים האגרסיבי של כצמן הוא בחוב הגבוה של החברה שמסתכם בכמעט 9 מיליארד שקל. החברה צריכה לפרוע השנה 1.2 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח ובשנה הבאה היא אמורה לפרוע 1.4 מיליארד שקל ואז בכל שנה עד לשנת 2028 היא אמורה לפרוע 1.2 מיליארד שקל מידי שנה ואלה סכומים לא מבוטלים.
נכון להיות דירוג החוב של ג'י.סיטי הוא A מינוס אבל המרווחים הגבוהים בהם נסחרות אגרות הוב שלה (בסדרה הבינונית 13 מדובר על מרווח 9 מהממשלתי המקביל) לא מאפשר לה למחזר חוב בריבית סבירה וזה מקור מימוש הנכסים.
מימוש הנכסים במחירי הפסד גרם לג'י.סיטי להציג ברבעון הראשון של השנה הפסדים משמעותיים של 509 מיליון שקל והפסדים תפעוליים של 86 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה נכון לסוף הרבעון עומד על 5 מיליארד שקל מתוך מאזן של כמעט 40 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה