השוק

בנק הפועלים מעלה את התחזית למדד מאי ל-0.5%

מודי שפריר, אסטרטג ראשי בחדר העסקאות של בנק הפועלים, מעלה היום את תחזית האינפלציה לחודש אפריל ומעריך שהמדד יעלה ב-0.5%; שפריר מעריך שמחירי הפירות והירקות עומדים לעלות בשיעור חד על רקע סיום מבצעי החגים
ניצן כהן |  1
מודי שפריר, אסטרטג השווקים הפיננסיים של בנק הפועלים (צילום אילן בשור, pexels, Magma Images)
מודי שפריר, אסטרטג ראשי בחדר העסקאות של בנק הפועלים, מעלה היום את התחזית שלו למדד חודש אפריל לרמה של 0.5%. שפריר מעריך שמחירי הפירות והירקות יעלו בשיעורים ניכרים כבר בתקופה הקרובה על רקע סיום מבצעי החגים.
הניתוח שערך שפריר מביא אותו למסקנה כי מחירי המזון (ללא פירות וירקות) צפויים להעלות את המדד בכ-0.07%, על רקע סיום מבצעי החג. "נציין כי הורדת ההמס על משקאות ממותקים אמורה למתן את עליית המדד בשיעור של 0.04% מחירי הפירות והירקות צפויים לעלות בחדות ולהעלות את המדד בכ-0.11%".

"רכיב ה'דיור' צפוי להעלות את המדד בכ-0.05% בשל עלייה בעיקר ברכיב 'שכר דירה' ו'הוצאות דיור אחרות'. רכיב 'אחזקת דירה' צפוי לרדת בחדות ולהוריד את המדד בכ-0.05% על רקע ירידת מחירי החשמל כשמחירי הארנונה הנזקפים למדד צפויים להעלות אותו בכ-0.01%. מחירי 'הלבשה והנעלה' צפויים לעלות עונתית בכ-1.7% (המשך מדידת פרטי הקיץ) ולהעלות את המדד בכ-0.05%".
עוד מעריך שפריר כי רכיב 'חינוך תרבות ובידור' צפוי להעלות את המדד בכ-0.09% על רקע עלייה חדה במחירי החופשות בישראל ועליית מחירי החינוך. מחירי 'עריכת מסיבות ואירועים' צפויים, מאידך, לרדת קלות על רקע ספירת העומר.
"רכיב 'הוצאות על טיסות ושהייה בחו"ל' צפוי לעלות בחדות ולהוסיף למדד כ-0.18% על רקע עליית מחירי הטיסות לחו"ל, העלייה החדה הצפויה במחירי הטיולים המאורגנים (מדידה שנתית) ופיחות השקל. מחיר 'אגרת רישיון רכב' צפוי לעלות בחדות (עלייה שנתית של קרוב ל-6%) ולהעלות את המדד ביותר מ-0.03% ומחירי הרכבים המשומשים צפויים, מאידך, לרדת חודש שני ברציפות" אומר שפריר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נגיד בנק ישראל אנטומיה של כישלון ידוע מראש
    ביתן יואל 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא יכריז שוב על העלאת הריבית שתחנוק את כל העסקים
    סגור