השוק

ישראכרט תוקפת את תביעת הענק "חשש מהמניעים של הפניקס"

לאחר שישראכרט חתמה על עסקה מול הראל במסגרתה תרכוש הראל את הבעלות על חברת כרטיסי האשראי, בוטל ההסכם עם הפניקס וכעת הפניקס דורשת פיצוי מהחברה, מרן עוז המנכ"ל ותמר יסעור היו"ר, של 120 מיליון שקל. בישראכרט מגיבים בחריפות: "ניסיון נואש למחזר טענות חסורת שחר"
ניצן כהן | 
תמר יסעור (צילום יחצ)
חברת הביטוח הפניקס הגישה תביעה נגד ישראכרט. הפניקס דורשת מישראכרט, מהמנכ"ל רן עוז והיו"ר תמר יסעור, פיצוי של 120 מיליון שקל בטענה שישראכרט הפרה את התחייבויותיה להפניקס.
נזכיר כי שוק כרטיסי האשראי רועש וגועש אחרי שכלל ביטוח רכשה את חברת כרטיסי האשראי MAX. הפניקס כשהבינה את הפוטנציאל בעסקה הזו בחרה בדרך שונה והיא שיתוף פעולה עם ישראכרט במסגרתו ינפיקו שתי החברות כרטיסי אשראי משותפים, הפניקס תעמיד מימון להלוואות צרכניות ושתי החברות תתחלקנה בהכנסות.
אולם אז קרה דבר מעניין וחברת הביטוח הראל ומנורה מבטחים נכנסו לעניין ישראכרט והציעו שתיהן הצעות שונות לרכוש את החברה (הראל רוצה לרכוש את כל החברה ואילו מנורה רוצה לרכוש שליש ממנה. כלומר, את גרעין השליטה).
לימים ולאחר מו"מ בין ישראכרט להראל נחתם הסכם בין החברה להראל למיזוג של שתי החברות כך שהראל תחזיק במלוא הבעלות על ישראכרט. ההסכם של הראל כמו גם ההצעה המתחרה של מנורה יעמדו להצבעת בעלי המניות בישראכרט אבל די היה בחתימה על ההסכם עם הראל כדי שהפניקס תצא מהשת"פ עם ישראכרט.
כאמור, הפניקס הודיעה שמבחינתה העסקה מבוטלת בעיקר בשל טענה של חוסר תום לב בניהול המו"מ והיום הגישה תביעה נגד ישראכרט ומנהליה במטרה לקבל פיצוי על אובדן ההכנסות שהיא ציפתה לקבל מהשת"פ.
מצידה של ישראכרט הנושא כלל אינו ברור. באופן עקרוני החברה יכולה הייתה לחתום על הסכם של שיתוף פעולה עם הפניקס, לקיים אותו כמו שהיא מנפיקה אין סוף כרטיסים של אין סוף מועדונים, ובמקביל שהשליטה בחברה תימכר להראל או מנורה או כל גורם אחר.
בהפניקס לא רואים את הדברים כך והנושא מובא להכרעה של בית המשפט.
בהפניקס אומרים היום כי שבוע אחד בלבד אחרי שחתמה ישראכרט עם הפניקס, היא הודיעה שהתקבלה הצעת רכש מלאה של הראל לחברה. "נוכח האמור, ישראכרט ונושאי המשרה שהובילו את המשא ומתן מטעמה, הפרו חובות – חוזיות ונזיקיות – כלפי הפניקס, בכך שהם הסתירו את המגעים המקבילים שנוהלו עם הראל; נקטו בחוסר תום לב במשא ומתן ובכך למעשה הפרו את ההסכם המחייב שנכרת בין הצדדים.
"המיזם המשותף להפניקס ולישראכרט מצד אחד, ורכישת ישראכרט על ידי חברת הראל מצד שני – הן עסקאות נוגדות שאינן יכולות לדור בכפיפה אחת. שכן, מדובר בעסקאות נוגדות בכל מובן, וכי אין כל תוחלת או אפשרות כי הראל, מתחרה ישירה של הפניקס, תעמיד אשראי ללקוחותיה של הפניקס (מטעמים ברורים וגם מטעמי הגבלים עסקיים).
"כתוצאה מהתנהלותה של ישראכרט והנהלתה הבכירה, נגרמו להפניקס נזקים הרובצים לפתחה של ישראכרט ונושאי המשרה מטעמה. מעבר לנזקים הישירים כתוצאה מאובדן הזמן והמשאבים שהושקעו בבניית המיזם, נוצרו נזקים של אובדן הכנסות ועיכוב משמעותי בביצוע ויישום התוכנית העסקית".
בישראכרט מסרו כי "ישראכרט דוחה את הטענות על הסף. מדובר בניסיון נואש למחזר טענות חסרות שחר שכבר נענו על ידינו במלואן, ושעולה חשש בדבר המניעים שבבסיסן.
העובדה שהתובעת בחרה להפיץ את התביעה לתקשורת מבלי שטרחה להמציא אותה לחברה מעידה שהגשתה אינה אלא תעלול יחסי ציבור".
הפניקס מיוצגת על ידי עורכי הדין, בעז בן צור, גיא רווה ויוגב יהושע, ממשרד בן צור ושות'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה