השוק

הראל מעלה את המחיר של ישראכרט ל-3.3 מיליארד שקל

בשבוע שעבר העלתה מנורה את את השווי של ישראכרט ל-3.5 מיליארד שקל והיום מגיבה חברת הביטוח שמעלה את השווי להצעת הרכש שלה ל-3.3 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
ישראכרט (צילום freepik, pixabay)
המירוץ אחרי רכישת ישראכרט עולה מדרגה ולאחר שחברת הביטוח מנורה העלתה את השווי של ישראכרט לצורך העסקה ל-3.5 מיליארד שקל, מגיבה היום חברת הביטוח הראל עם הצעה חדשה שנוקבת בשווי של 3.3 מיליארד שקל לישראכרט.
כאמור, דירקטוריון הראל השקעות אישר בישיבה שקיים היום להעלות את שווי ההצעה לרכישת ישראכרט מ-2.934 מיליארד שקל לשווי שלא יפחת מ-3.304 מיליארד שקל (16.5 שקל למנייה). הודעה בדבר העלאת מחיר בעסקת המיזוג נמסרה לדירקטוריון ישראכרט.
 
מדובר בהעלאה של 369 מיליון שקל בשווי המינימלי ביחס לשווי המינימלי הקודם שהציעה הראל. יצוין כי אם האינפלציה תהיה גבוהה מ-3.4% במהלך תשעת החודשים שהחלו ב-12/02/22, המחיר שתשלם הראל יהיה גבוה מ-3.304 מיליארד שקל, ובכל מקרה, כאמור, לא יפחת מכך.
סגן יו"ר הראל השקעות, בן המבורגר, מסר: "אנו משוכנעים כי התמורה החדשה המוצעת לישראכרט מהווה את ההצעה הטובה ביותר המונחת בפני בעלי המניות בחברה. בניגוד להצעה הנגדית המונחת לפתחם, עסקת הראל היא ל-100% מהמניות ולא ל-32% בלבד. בנוסף, עסקת הראל היא בעלת ודאות גבוהה מאוד להתממשות בשל החודשים הארוכים שהענקנו להשלמתה, כ-9 חודשים, וזאת בניגוד להצעה השנייה הכוללת התניות והמוגבלת ל-60 יום ועוד 60 יום בלבד והסיכוי להשלמתה בסד זמנים זה קלוש.
"בנוסף, הצעת הראל משקפת פרמיית שליטה של 1.18 מיליארד שקל לבעלי המניות מול 441 מיליון שקל בלבד בהצעת מנורה. מכאן שכ-68% מבעלי המניות שלא ימכרו את חלקם בתרחיש שבו הצעת מנורה תתקבל, עלולים להיות חשופים לתרחישים שונים, בין היתר במחיר המנייה בתקופה מאתגרת זו בשוק ההון ולהרעה בסביבה העסקית נוכח הריבית הגבוהה והצפי להמשך עלייתה. בהצעה שלנו, הראל מנטרלת עבור בעלי המניות תרחישים לירידת ערך ונותנת להם תמורה מלאה, במזומן. מסיבות אלו ונוספות אנו משוכנעים שהצעתנו היא הטובה ביותר לבעלי המניות״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה