השוק

רן עוז: "אני לא רואה מודל עסקי בביט ופייבוקס"

מנכ"ל ישראכרט אומר בשיחה עם ice שהחברה אינה מוציאה מכלל אפשרות מצב בו בעלי המניות יגידו להראל ומנורה שעם חברה שמרוויחה 500 מיליון שקל בשנה - הם לא מוכרים; "ברבעון הקרוב נתחיל לראות את השפעת עליית הריבית על התוצאות"
ניצן כהן | 
רן עוז (צילום פזית עוז)
רן עוז, המנכ"ל הדומיננטי של חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, הגדולה בישראל, או בשיחה עם ice כי בעוד שבועיים בעלי המניות של החברה יצטרכו להחליט מה הם רוצים לעשות עם ההחזקה שלהם. אם למכור להראל את כל החברה או למכור חלק ממנה למנורה. "החברה" הוא אומר "תתמודד עם כל החלטה של בעלי המניות".
יש גם אופציה שבעלי המניות יחליטו לא למכור?
"אני לא מוציא את זה מכלל אפשרות. פרסמנו את התחזיות שלנו עד לשנת 2025 ובהחלט בעלי המניות יכולים להגיד שחברה שמרוויחה 500 מיליון שקל בשנה - הם לא מוכרים. אבל חשוב להגיד שאנחנו כחברה לא נכנסים למכלול השיקולים של בעלי המניות ונעשה את הכי טוב שאפשר בכל מבנה בעלות".

היו השפעות חד פעמיות משמעויות עליכם השנה
"היו לנו שני אירועים משמעותיים השנה שאנחנו רואים את התוצאות שלהם על הדו"חות שלנו. הדבר הראשון והחשוב היה ההסכם עם בנק הפועלים שהביא אותנו להוצאה של 153 מיליון שקל בשלושה רבעונים. וברבעון האחרון הוצאנו 29 מיליון שקל על תוכנית התייעלות".
מתי נתחיל לראות את הפירות מכל ההשקעות האלה?
"באופן עקרוני את תהליך עליית הריבית והעלייה באשראי שהעמדנו ללקוחות נתחיל לראות כבר ברבעון הראשון של השנה. לוקח בערך רבעון לכל התהליכים של עלייה בתיק האשראי ועלייה בריבית לבוא לידי ביטוי. נראה ברבעונים הקרובים גם את ההשפעה של צמצום ההוצאות ותהליכי ההתייעלות. בסך הכל נתנו תחזיות קדימה והן משמעותיות".
ישראכרט סגרה את אפליקציית התשלומים. איפה אתם בעולמות האלה?
"אנחנו מספקים את כל התשתיות לאפל פיי, לגוגל פיי לפייבוקס ולביט. באופן עקרוני ומבלי לזלזל במתחרים, אני לא רואה את המודל העסקי כאן ולממן את כל העברות הכספים של כל מדינת ישראל, אני לא רוצה. כל האפליקציות עושות את זה כשאנחנו נותנים להם את התשתית לזה וגם מרוויחים מזה כסף".
השקתם לראשונה כרטיס קש בק (CASH BECK), סוג של מענה ללקוח הסופי. איך הוא התקבל?
"בשנה שעברה השקענו משאבים משמעותיים בעולמות האשראי והשנה אנחנו מתכוונים להשקיע בהצעות ערך ללקוחות. השקנו את הכרטיס הזה לפני חודש ואני יכול להגיד לך שהוא מתקבל יפה מאוד. יש צמיחה יפה מאוד בהנפקה שלו ואני מניח שהוא ילך ויגדל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה