השוק

קבוצת הסיעוד מהגדולות בישראל קורסת: נקלעה לחובות של מיליארד שקל

קבוצת מוריה, אחת מקבוצות הסיעוד הגדולות ביותר בישראל, נקלעה לחובות של למעלה ממיליארד שקל, ופנתה לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה דחופה לעיכוב הליכים כנגדה ולמניעת קריסה כלכלית. כך נוצרו חובות הענק וזו ההחלטה הזמנית של בית המשפט בנושא
מערכת ice | 
בית חולים (צילום הדס פרוש, פלאש 90)
קבוצת מוריה, אחת מקבוצות הסיעוד הגדולות ביותר בישראל, נקלעה לחובות של למעלה ממיליארד שקל, כך פורסם היום (שני) ב"כלכליסט". הקבוצה פנתה היום לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה דחופה לעיכוב הליכים כנגדה ולמניעת קריסה כלכלית.
מהבקשה של קבוצת הסיעוד מוריה עולה כי היא מעסיקה כ-6,000 עובדים אשר נותנים שירותים חיוניים ל-7,000 מטופלים. מהבקשה עולה כי היא מחזיקה בנכסים בשווי של כ-850 מיליון שקל. בשלב זה, השופטת בטינה טאובר נעתרה לבקשה והוציאה צו עיכוב זמני. בנוסף לכך, היא הוציאה גם צו זמני האוסר בשלב זה ביטול חוזי התקשרות.
במסגרת הבקשה נטען כי הצורך בהגשתה נובע מהעובדה כי ביום חמישי האחרון אמורה הייתה הקבוצה לשלם שכר עבור חודש ינואר 2023 לכ-6,000 עובדיה, אך נכתב כי "עקב מחלוקות עם המערכת הבנקאית לא הסתייע תשלום השכר".
בנוסף נכתב באותו הנושא כי "מאז יום חמישי החברה הודפת פניות של אלפי עובדיה המשתכרים משכורות זעומות לאור היקף ואופי עבודתם. ללא מתן צווים כמבוקש וקידום מו"מ מואץ אל מול המערכת הבנקאית למציאת פתרון מיידי לתשלום שכר, תיפגע באופן אנוש יכולתה של הקבוצה להמשיך לקיים פעילות בהיקף חודשי של כ-45 מיליון שקל".
"מעבר להשלכות הכלכליות המשמעותיות, יש לזכור כי מדובר באלפי מטופלים במצב נפשי ורפואי מורכב. בראש ובראשונה יש לזכור את עניינם לרבות הבטחת המשך מתן שירות סיעודי, רפואי רציף לכל הפחות בשלב ראשון עד לייצוב פעילותה של קבוצת החברות המבקשות, וזאת כמטרת על".
עוד נטען בבקשה כי הקבוצה מפעילה כ-10 בתי חולים פעילים של בתי אבות ודיור מוגן (סיעוד אשפוזי) בהיקף של כ-1,886 מיטות וכן 11 בתי חולים בתכנון והקמה המתוכננים להניב בתוך 60 חודשים כ-3,284 מיטות נוספות. הקבוצה מפעילה כ-28 סניפי סיעוד ביתי הפרוסים ברחבי הארץ.
מהבקשה של קבוצת מוריה עולה כי אומדן התחייבויות החברות בקבוצה, עומד על סך כ-947 מיליון שקל כאשר כ-672 מיליון שקל מהם הם בגדר חוב לארבעה בנקים, ובנוסף כ-19 מיליון שקל משכורות לעובדים, כ-33 מיליון שקל חוב לרשויות המדינה, כ-185 מיליון שקל לספקים ונותני שירותים ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה