השוק

עלות קצבאות הסיעוד בישראל הוכפלו משנת 2018

עלות קצבאות הסיעוד הוכפלו משנת 2018 ועלו מ-7 מיליארד שקל עד ל-14 מיליארד שקל השנה. מדובר בעלייה דרסטית בעקבות סיבות שונות כאשר המרכזית שבהן היא רפורמת 2018
מערכת ice | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום Magma Images)
תשלום קצבאות הסיעוד יכפיל את עצמו משנת 2018 ויגיע ל-14 מיליארד שקל בשנת 2022. לפי פרסום כלכליסט, יותר מ-300 אלף איש זכאים לקצבה ומדובר על עלייה של 71% בכמות מקבלי הקצבאות מאז רפורמת שנת 2018.
בנובמבר 2018 נכנסה לתוקף הפעימה הראשונה של הרפורמה בנושא גמלת הסיעוד כאשר בין היתר חלוקת רמות הזכאות עלתה לשש רמות זכאות בהתאם לחישוב נקודות התלות וזאת במקום שלוש רמות שהיו נהוגות עד אז. בנוסף לרפורמת 2018 ישנן סיבות נוספות להגדלת תשלום קצבאות הסיעוד וביניהן הקורונה ועלייה בתוחלת החיים.
 
שש רמות הזכאות גרמו לכך שרמת הזכאות הראשונה הינה קלה יחסית לקבלה והיא מאפשרת עד 5.5 שעות טיפול שבועיות או 1400 שקל לחודש. ישנם 42 אלף כלומר 13.5% מהזכאים הנמצאים בדרגה זו ומדובר בסכומים לא מבוטלים כלל. אפילו סמנכ"לית מערך נכויות ושיקום בביטוח לאומי התייחסה לכך שהם החלו להקל ואמרה "הייתה ביקורת ציבורית נוראית שאנחנו נוקשים, שאנשים שזקוקים לקצבה לא מקבלים".
 
מנכ"ל ביטוח לאומי מאיר שפיגלר אמר כי "ברור שהמחוקק יצטרך לומר את דברי לגבי השאלה איך לעגן את האיתנות הפיננסית של ביטוח לאומי בלי לקצץ בקצבאות. ברור שאם לא יקרה כלום, העתודות ייאכלו. אין רפורמה שלא עולה כסף". הוא מציין כי ישנם גורמים נוספים לעלייה בהוצאות קצבת הסיעוד ביניהן עלייה בתוחלת החיים והמחסור בעובדים זרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה