השוק

פיטורים נוספים בחברת ענק - איך ישראל קשורה לעניין?

יאהו, האתר התשיעי בגודלו בעולם, הודיע על פיטורי 20% מעובדיו, המהווים כמחצית מאחת החטיבות המרכזיות שלו - שבועות בודדים לאחר שחתם על עסקה שלמעשה העבירה את תפקידיהם לידיה של טאבולה הישראלית. המהלך צפוי להעלות את רווחיות יאהו, וגם להגביר את התלות שלה בחברה של אדם סינגולדה
יאיר מור | 
פיטורים בהייטק (צילום shutterstock)
יאהו יוצאת לגל פיטורים ענק במסגרתו תיפרד מכ-20% מעובדיה, או כ-1,600 איש - רובם המוחלט בחטיבת הפרסום שלה, שיותר ממחציתה תלך הביתה, כך מדווח הערב (חמישי) אתר Axios.
לפי הדיווח, הפיטורים הם חלק מארגון מחדש של חטיבת טכנולוגיית הפרסום של החברה - מהלך שיוצא לפועל כתוצאה ישירה של עסקת הענק שחתמה יאהו עם ענקית הפרסום הישראלית ברשת טאבולה בחודשים האחרונים. העסקה הפכה את טאבולה לומכרת הבלעדית של פרסומות באתרי יאהו למשך שלושת העשורים הקרובים - וייתרה לחלוטין את עבודתם של מחצית מעובדי חטיבת הפרסום של יאהו שעסקו בכך עד כה.
מנכ"ל יאהו, ג'ים לנצון, אמר לאקסיוס כי הפיטורים אינם נובעים מקשיים כלכליים, אלא מ"שינויים אסטרטגיים" - כאמור, אותה עסקת ענק עם טאבולה. הוא הוסיף כי השינויים "יועילו בצורה אדירה לרווחיות הכוללת של יאהו". יאהו רווחית כבר היום, עם הכנסות שנתיות של כ-8 מיליארד דולר, אך צופה כי העסקה עם טאבולה תעלה את הסכום הזה בעוד כמה מיליארדים בשנים הבאות.
1,000 עובדים בחטיבה פוטרו כבר היום, ועוד כ-650 צפויים להמשיך לעבוד בה בחודשים הקרובים ולסיים את תפקידיהם במחצית השנייה של השנה.
לפי סימילארווב, יאהו היא האתר ה-9 בגודלו בעולם, והאתר הגדול ביותר בקטגוריית החדשות. לפי החברה, היא נהנית מיותר מ-900 מיליון מבקרים מדי חודש - יותר ממספר תושבי אירופה כולה לפי האו"ם. למרות זאת, היא חוותה לא מעט שנים קשות ונמכרה מספר פעמים, כאשר בפעם האחרונה, לפני כשנתיים, הוערך שוויה ב-5 מיליארד דולר בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה