השוק

העלאה של 17.5%: מנכ"ל ביטוח ישיר ממשיך להיות המושכר ביותר בשוק

מנכ"ל ביטוח ישיר, קובי הבר, הוא המנכ"ל המושכר ביותר בקרב חברות הביטוח. כעת החברה מבקשת להעלות את שכרו ב-17.5%, על אף שהחברה אינה המובילה בתחום ואף שמניית החברה ירדה במעל ל-50% מאז שהבר נכנס לתפקיד
מערכת ice | 
קובי הבר מנכ"ל ביטוח ישיר (צילום כפיר סיון)
חברת הביטוח, ביטוח ישיר, היא אינה הדומיננטית ביותר בתחומה אך היא מתהדרת בתואר אחר; המנכ"ל שלה, קובי הבר, הוא המנכ"ל המושכר ביותר בקרב שאר המנהלים בתחום. כעת, על אף הביצועים של החברה, ישנו ניסיון להעלות את שכרו של המנכ"ל בעוד 17.5% ל-4.7 מיליון שקל בשנה.
השינוי בשכרו של הבר מגיע בעקבות מדיניות תגמול חדשה, במסגרתה הוא יקבל תשלום קבוע של 4.35 מיליון שקלים, לצד תגמול הון של 350 אלף שקל, כך על פי אתר 'כלכליסט'. כיום הבר מקבל 3.43 מיליון שקלים, לצד תשלום 543 אלף שקל בתור תשלום מבוסס מניות. עם זאת, את ההעלאה החדשה צריכים לאשר מול מחזיקי מניות, דוגמת הפניקס והראל ביטוח.
יתרה מכך, העלאה זו לא מובטחת היות והחברות בעלות המניות בחברה מקשות על ביטוח ישיר; הן פועלות על פי כללים מנחים במסגרת חוק שכר הבכירים ועל כן כל הוצאה שהיא מעבר ל-2.5 מיליון שקלים בשכרו של המנכ"ל תוטל על החברה באופן מלא. עם זאת, החברה הבהירה כי היא תיקח את עצמה העלות העודפת. 
מדובר בנתון מעט מפתיע היות ומאז שנכנס הבר למשרתו בשנת 2018 מניית החברה ירדה במעל ל-50%. כמו כן, החברה כאמור אינה המובילה בשוק ועדיין כבר עכשיו המנכ"ל מקבל את השכר הגבוה ביותר, בעוד שמנכ"ל הפניקס למשל מקבל 3.6 מיליון שקלים בסך הכול, ומנכ"ל מנורה-מבטחים מקבל 3.5 מיליון שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה