השוק

ביטוח ישיר מזנקת בפרמיות, הרווח הנקי צנח ב-35 מיליון שקל

ביטוח ישיר מסכמת את הרבעון השני לשנת 2022: צמיחה של כ-6% בהיקף הפרמיות בכל תחומי הפעילות לכ-592 מיליוני שקל ברבעון השני של 2022, החברה רשמה רווח רבעוני בהיקף של כ-17 מיליוני שקל לעומת 52 מיליון שקל אשתקד
מערכת ice | 
ביטוח ישיר (צילום Magma Images)
ביטוח ישיר פרסמה הבוקר (רביעי) את דוח הרבעון השני שלה ל-2022 ודיווחה כי הפרמיות ברוטו עלו בכ-6% ברבעון והסתכמו בכ-592 מיליון שקל בהשוואה לכ-558.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בפרמיות ברוטו הושפע מעליה בהיקף הלקוחות והיקף הפעילות במרבית הענפים בהם פועלת החברה ומתהליך התאמת התעריף לסיכון בענפי הרכב ועל אף הפסקת הפעילות במוצר תאונות אישיות עם סיום ההיתר לשיווקו.
הפרמיות שהורווחו ברוטו הסתכמו בכ- 582.5 מיליון שקל בהשוואה לכ-579.1 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל, גידול של כ-1%. הפרמיות ברוטו מעסקי ביטוח כללי צמחו בכ-6% והסתכמו בסך של כ-439.7 מיליון שקל, לעומת סך של כ-415.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה נובעת מגידול בהיקף הפעילות ובמספר הלקוחות וכן מתהליך התאמת תעריפים לאור עליית הסיכון בענפי הרכב, כאמור.

הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח חיים ללא חסכון צמחו בכ-8%. הגידול נובע בעיקר מעלייה במספר הלקוחות ובהיקף הפעילות. הפרמיה בגין מוצרי חסכון ירדה בכ-13% בעקבות הפסקת שיווק מוצר חסכון, חלף השקת מוצר חסכון חדש (חוזה השקעה), אשר אינו מקבל ביטוי בפרמיות. סה"כ הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח חיים צמחו בכ- 7% והסתכמו בסך של כ–85.8 מיליון שקל לעומת סך של כ-80.1 מיליוני שקל ברבעון המקביל.
הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח בריאות הסתכמו בסך של כ-66.3 מיליון שקל, לעומת סך של כ-63.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-5%. העלייה נובעת מעלייה במספר הלקוחות והיקף הפעילות וזאת על אף הפסקת הפעילות במוצר תאונות אישיות. במוצרי הוצאות רפואיות ומחלות קשות היקף הפרמיות עלה ברבעון בכ-19%.
הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח חיים וחיסכון הסתכם בכ-16.7 מיליון שקל לעומת כ-17.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, קיטון של כ-3%. הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח בריאות הסתכם בכ-5.2 מיליון שקל לעומת רווח של כ- 9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון נובע מהרעה ביחס התביעות והתנודתיות בשכיחות מקרי ביטוח, אשר קוזזה בחלקה ע"י ירידה בהוצאות.
הרווח הכולל ברבעון הסתכם בכ-16.8 מיליון שקל לעומת רווח כולל של כ-52.3 מיליוני שקל ברבעון המקביל. הקיטון נובע בעיקר מירידה ברווחיות החיתומית בענף רכב רכוש וכן מהירידה בעודף השווי ההוגן של נכסים העומדים כנגד ההתחייבויות הביטוחיות - בעיקר בענף חובה.
מנכ״ל ביטוח ישיר, קובי הבר: "מסכמים את הרבעון השני עם צמיחה בהיקף הפרמיות בכל תחומי הפעילות. בענף רכב רכוש היקף הפרמיות עלה בכ- 7% ביחס לרבעון המקביל. עם זאת, ענף הרכב (רכוש וחובה) ממשיך להיות מאתגר בשוק כולו, בשל השפעות אקסוגניות הכוללות עליה ניכרת בשכיחות התאונות והגניבות ועליה במחירי הרכבים והחלפים. אנו מעריכים כי המצב הנוכחי בענף לא יימשך לאורך זמן ומאמינים שנגיע לשיווי משקל חדש בתחום ביטוחי הרכב מה שיאפשר לחברה שלנו להיות מהראשונות לעבור לרווחיות בתחום זה. אנו ממשיכים לקדם את ביטוח ישיר כחברה רב מוצרית יעילה מבוססת טכנולוגיה מתקדמת עם יישומי דאטה מתקדמים וכן נמשיך לחזק את ביטוחי הבריאות, הדירות והחיים כמנועי צמיחה נוספים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה