השוק

אמזון וג'ף בזוס במהלך דרמטי: כ-10,000 עובדים יפוטרו מהחברה

אמזון של המיליארדר ג'ף בזוס צפויה לפטר עוד השבוע כ-10,000 עובדים, כך על פי דיווח בניו יורק טיימס. מדובר בגל הפיטורים הגדול בהיסטוריה של החברה, אך אחוז זניח מיותר ממיליון עובדי החברה

יאיר מור |  1
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
כ-10,000 עובדים בענקית המסחר המקוון אמזון עשויים למצוא את עצמם עוד השבוע בלי עבודה, כך דיווח העיתון ניו-יורק טיימס לפני זמן קצר. לפי מקורות פנימיים בחברה, המנכ"ל, אנדי ג'אסי, צפוי להוציא לדרך מהלך קיצוצים ענק עוד השבוע, ויתמקד בחטיבות המכשירים, העוזרת הקולית אלכסה, המסחר המקוון ומשאבי האנוש.
מצד אחד, מדובר בגל הפיטורים הגדול ב-28 שנות קיומה של החברה; אך מצד שני, מדובר באחוז לא גדול מכוח האדם העצום שלה, העומד על בין 1.3 ל-1.5 מיליון איש. לפי העיתון, הקיצוץ מהווה 3% מעובדי המנהלה ואחוז בודד מכוח העבודה העולמי של אמזון. זאת בניגוד למטא (לשעבר פייסבוק), שהודיעה בשבוע שעבר על פיטורי מספר דומה של עובדים, שביחס לכוח העבודה שלה, העומד על כ-87,000 איש, מהווה 13% מעובדי החברה.
כזכור, בימים האחרונים דווח כי ג'אסי עומד בראש צוות בדיקה מיוחד ששוקל קיצוץ הוצאות על ידי צמצום משמעותי של חטיבות המכשירים והעוזרת הקולית אלכסה, שמפסידות לחברה כסף. זאת לאחר שבשבוע שעבר רשמה אמזון 'הישג' מפוקפק כאשר הפכה לחברה הראשונה בתולדות וול-סטריט שמאבדת טריליון דולר משווי השוק שלה. כזכור, יום לאחר מכן היא רשמה זינוק אדיר בזכות נתוני האינפלציה בארה"ב שהפתיעו לטובה, והיום היא חוזרת לירידה, אם כי לא מאוד דרמטית – פחות משלושה אחוזים.
מלבד מטא, שכאמור הודיעה בשבוע שעבר על פיטורי 13% מעובדיה, גם טוויטר מפטרת תחת מאסק אלפי עובדים – לפני כשבוע וחצי היא פיטרה יותר מ-3,700 איש עובדים מהשורה, ובימים האחרונים ניתקה את הקשרים עם עוד 4,400 קבלנים חיצוניים.
דובר אמזון סירב להגיב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ותזכרו תמיד שטס לחלל
    אזרח 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על חשבונכם ועוד דפקתי את הכלכלה העולמית בעתיד כי בחלל אין חוקים
    סגור