השוק

מאסק פיטר אלפי עובדים נוספים בטוויטר ללא התראה

אחרי הפיטורים ההמוניים של עובדי טוויטר, בסוף השבוע הזה שוב פוטרו אלפי עובדים ברשת החברתית – הפעם קבלנים חיצוניים שהועסקו על ידיה. גם הפעם הם לא קיבלו הודעות מסודרות, אלא פשוט גילו שהם לא מצליחים לבצע את עבודתם

יאיר מור |  5
אילון מאסק וטוויטר (צילום shutterstock)
אחרי פיטורי אלפי העובדים בבת אחת, ללא התראה ואף ללא הודעה מפורשת מלבד עצם חסימת הגישה למערכות החברה, כעת נראה שמאסק חוזר על אותו תרחיש גם עם עובדי קבלן חיצוניים שעבדו מול הרשת החברתית שעליה השתלט לפני כשבועיים.
לפי דיווחים של כתב Platformer קייסי ניוטון ואתר Axios, המוני עובדי קבלן שעבדו עבור טוויטר במשימות כגון בדיקת תכנים לשם סינון, נדל"ן ושיווק, מצאו את עצמם אתמול (שבת) אחר הצהריים ללא גישה למערכות הקשורות לחברה, כגון סלאק ומייל. לדברי רבים מהם, הם לא קיבלו הודעות על סיום הקשר בין החברה לבינם, אלא גילו על סיום עבודתם עבורה כשלא הצליחו לעשות אותה.
לאחר הדיווח הראשוני של ניוטון על העניין (בשרשור ציוצים בטוויטר, כמובן), הוא קיבל הודעה מאדם שכתב: "אני קבלן והדיווח שלך מדויק. כרגע נודע לי שפוטרתי על ידי כך שקראתי את הציוצים שלך ואז ניסיתי להתחבר לסלאק ולמייל והבנתי שהם הלכו". הוא שיתף את ההודעה וכתב: "לא חייבים להתייחס ככה לאנשים".
מקורות בחברה מסרו לניוטון כי החברה ניתקה את הקשר עם 4,400 מתוך 5,500 עובדי קבלן שהעסיקה – 80% מהעובדים מסוג זה, גם בארה"ב וגם מחוצה לה. אפילו מנהלים שעבדו מול אותם קבלנים לא קיבלו הודעה על כך שהקשר איתם מופסק – הם הבחינו בכך כאשר הקבלנים שלהם "נעלמו" פתאום מהמערכות.
כמה עובדי קבלן בטוויטר אמרו לאקסיוס כי הם אף לא יודעים האם יקבלו משכורת על השבועיים האחרונים של עבודתם בחברה, מאחר והצוותים הפנימיים של טוויטר שמולם עבדו "נעלמו" בגל הפיטורים הפנימי, ולא היה מי שיעבוד מולם.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ניקוי קומוניסטים אלימים (ל"ת)
    כל הכבוד למאסק 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    אני חושב שהוא סוציופת.
    שלמה 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    וגם אם לא אז נדמה לי שהו נרקיסיסט. גם מדווחים מחייו הפרטיים (הנשים שהיו איתו) וגם הדיווחים חיצוניים (הכתבה הזאת ורבות כמותה)
    סגור
  • 3.
    הוא הורג את טוויטר (ל"ת)
    אלון 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 2.
    הוא ישלם על כך ביוקר, עובדי הם משאב הכי חשוב של חברה
    מוש 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אני זוכר שעבדתי אצל זכיין במחלקת החשמל במשביר. והבוס הרע לי בתנאים, אמרתי לו שאני לא מוכן לעבוד בצורה כזאת. התגובה שלו הממה אותי "אתה שום דבר מיוחד יש אלפים כמוך, אתה מוזמן להפסיק את עבטדך" וזה אכן מה שעשיתי. יכול להיות שלא צריך כישורים פנומנלים כדי להיות מוכר או מנקה או שומר. אבל יש מקצועות שלא כל אחד יכול או מסוגל. היום בתור מהנדס תוכנה אם יתנהגו כך שוב אקום ואלך רק שהפעם אין "אלפים כמונ"י שאפשר להכשיר ביום עבודה מה גם שאני אדאג לספר לחברים ומכרים ברשתות ואותה חברה תהיה בבעיה קשה כי אף אחד עם כישורים ויכולות לא ירצה לעבוד שם. במקרה הטוב אנשים שממש אין להם ברירה ישארו וגם הם עד לגבול מסויים וברגע הראשון שיזדמן להם יעברו למעסיק אחר. אילון מחריב את עולמו שלו בשתי ידיו
    סגור
  • 1.
    גוע"נש
    פח 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אדם דוחה
    סגור