דיגיטל וטק

טוויטר קורסת? אילון מאסק השבית את השירות החדש

אחרי שהבעלים החדש של הרשת החברתית פתח את אופציית האימות תמורת תשלום, טוויטר שבבעלותו חוטפת מכה קשה בסוגיית אמון הציבור לאחר ניצול ציני של משתמשי הרשת
מערכת ice |  1
אילון מאסק וטוויטר (צילום shutterstock)
שירות הפרימיום של טוויטר שהושק מחדש ומעניק תוויות אימות "וי כחול" לכל מי שמוכן לשלם 8 דולר לחודש - לא היה זמין ביום שישי לאחר שפלטפורמת המדיה החברתית הוצפה על ידי גל של חשבונות מתחזים שאושרו על ידי טוויטר.
המהלך האחרון מכסה התחלה כאוטית לשירות המנויים החדש, אחד השינויים הגדולים הראשונים שביצע אילון מאסק לאחר השתלטות החברה לפני שבועיים.
לפני רכישת החברה בשווי 44 מיליארד דולר, הוענק "בלו צ'ק" - וי כחול בעגה הישראלית, לסלבריטאים ועיתונאים שאומתו על ידי הפלטפורמה - בדיוק כדי למנוע התחזות, אחד הסעיפים המרכזיים שעמדו במחלוקת הרכישה בין מאסק למחזיקים הקודמים בחברה. כעת, כל אחד יכול לקבל אחד כל עוד יש לו טלפון, כרטיס אשראי ו-$8 דולר לחודש.
אבל השירות החדש נפל במהירות קורבן למתחזים - כשהמשתמשים עושים פרודיה על כולם מהאפיפיור פרנציסקוס ועד ג'ורג' בוש. ענקית התרופות אלי לילי ושות' נאלצה להתנצל לאחר שחשבון מתחזה צייץ בטוויטר שהאינסולין בחינם. נינטנדו, לוקהיד מרטין, טסלה ו-SpaceX של מאסק עצמו התחזו גם הם, כמו גם חשבונות של דמויות ספורט מקצועיות שונות.
עבור מפרסמים שהעמידו את העסק שלהם בטוויטר בהמתנה, החשבונות המזויפים עשויים להיות הקש האחרון שכן הריצה הסלעית של מאסק על גבי הפלטפורמה - פיטורי מחצית מכוח העבודה וגרירה לעזיבות בפרופיל גבוה - מעלה שאלות לגבי יכולת ההישרדות שלה.
יש כעת שתי קטגוריות של "צ'קים כחולים" והם נראים זהים. האחד כולל את החשבונות שאומתו לפני שמאסק לקח את ההגה, ומציין כי "חשבון זה מאומת כי הוא בולט בממשלה, חדשות, בידור או קטגוריה ייעודית אחרת" - הודעה שניתן לראות בלחיצה על סימן הביקורת עצמו. השני מציין שהחשבון נרשם לטוויטר בלו.
אימייל שנשלח לכתובת העיתונות של טוויטר לא נענה. מחלקת התקשורת של החברה נהרסה בפיטורים.
ביום חמישי צייץ מאסק כי "קיימים יותר מדי סימני 'אימות' כחולים מושחתים, אז אין ברירה אלא להסיר את כחול מדור קודם בחודשים הקרובים".
Twitter Blue לא היה זמין בגרסה המקוונת של הפלטפורמה, מה שאומר שההרשמה אפשרית רק בגרסת האייפון. אבל גרסת האייפון לא הציעה את טוויטר בלו כאופציה.
טוויטר גם החלה שוב להוסיף תוויות "רשמיות" אפורות לכמה חשבונות בולטים. זה הוציא את התוויות מוקדם יותר השבוע, רק כדי להרוג אותן כמה שעות לאחר מכן.
התוויות חזרו ביום חמישי בערב, לפחות עבור כמה חשבונות - כולל זה של טוויטר, כמו גם חברות גדולות כמו אמזון, נייקי וקוקה-קולה, לפני שרבים נעלמו שוב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם קצת מזל הכל יקרוס
    מירו רגב 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מאסר יאבד את ה 44 מיליארד רק נוכל לומר שמגיע לו ומזל שנפתרנו מהאפליקציה המיותרת הזו
    סגור