משפט

עובדי טוויטר תובעים אותה על הפיטורים – עוד לפני שפוטרו

חמישה עובדים הגישו תביעה ייצוגית בשם כל עובדי טוויטר שפוטרו ביום שישי, בטענה שהחברה הפרה את החוק. אלא שהם הגישו את התביעה עוד לפני שהעובדים המדוברים פוטרו בכלל

יאיר מור | 
עובדי טוויטר תובעים (צילום shutterstock)
בסוף השבוע נשבר, כנראה, שיא העולם במהירות הגשת תביעה ייצוגית, כאשר לבית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו הוגשה ביום חמישי תביעה ייצוגית בשם כל עובדי טוויטר שפוטרו ביום שישי. כן, התביעה הייצוגית הוגשה עוד לפני האירוע שבגללו לכאורה היא מוגשת.
למעשה, התביעה הוגשה בשם חמישה עובדים שפוטרו עוד לפני הגל ההמוני שהחל ביום שישי, אך המהירות בה הוגשה, לצד העובדה שהיא מתיימרת לייצר עובדים שעוד לא פוטרו כלל בזמן שנכתבה, מאירות אותה באור מעט תמוה. עובדה נוספת שמראה כמה התביעה הזו יוצאת דופן היא זהות עורכת הדין הראשית המייצגת את התובעים – שאנון ליס-רורדן, שרצה כרגע לתפקיד התובעת הכללית של מדינת מסצ'וסטס, ואם תנצח היא לא תוכל כלל להשתתף בהמשך ההליכים אותם התניעה נגד טוויטר (עם זאת, שני עורכי דין ממשרדה שחתומים על התביעה יוכלו להחליף אותה).
בתביעה הקצרה, שרובה מבוסס על שמועות בלבד, טוענים חמשת המפוטרים המוקדמים כי טוויטר עברה על חוק אמריקאי המחייב חברות המעסיקות יותר מ-100 עובדים לתת למפוטרים התראה של 60 יום מראש לפני פיטורים. הם דורשים לאכוף על החברה לקיים את החוק ולמנוע ממנה להחתים עובדים על מסמך ויתור על הזכות הזו.
ליס-רורדן אמרה כי התביעה מוגשת ב"ניסיון לוודא שעובדים מודעים לכך שהם לא אמורים לחתום ויתור על זכויותיהם, וכי יש להם דרך לממש את זכויותיהם".
מהירות הגשת התביעה – באותו יום (!) שבו פוטרו שלושה מתוך חמשת התובעים – מצביע על כך שהיא הוכנה מראש ורק חיפשה חותמים שיהוו את התובעים הרשמיים. התיאוריה הזו מתחזקת לאור ההיסטוריה של עו"ד ליס-רורדן ומאסק: ב-2014 היא תבעה אותו בשם 4,100 עובדי SpaceX שפוטרו ללא התראה מספקת, וב-2016 הסתיימה התביעה בפשרה בסכום של 4 מיליון דולר שהתחלקו בין כל העובדים (ממוצע של 975 דולר לכל עובד); ותביעה דומה שהגישה נגד טסלה בנוואדה נפסלה לאחר שהתובעים עצמם העדיפו לחסוך לעצמם את ההליך המשפטי ולעבור להליך בוררות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה