דיגיטל וטק

מאסק בבעיה? חברות ענק עוצרות את הפרסום בטוויטר

עשרות חברות מהגדולות בעולם עצרו את הפרסום ברשת החברתית לאחר שהאיש העשיר בעולם השתלט עליה, בעקבות קריאות של אקטיביסטים שמאיימים שהפרסומות עלולות להופיע לצד תכנים קיצוניים – מה שיוביל לחרם על כל מותג שיפרסם בה

יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום vecteezy, יוטיוב/ Insider News)
שבוע בלבד לאחר השתלטות אילון מאסק על הרשת החברתית טוויטר, נראה שהוא נמצא בבעיה חמורה. לפי דיווחים הולכים ומתרבים בימים האחרונים, המפרסמים הגדולים ברשת החברתית, שאחראים על רוב ההכנסות שלה, עוצרים את הקמפיינים שלהם, בשל מה שהם מגדירים כדאגה מהכיוון שאליו תלך כעת.
ביום שני האחרון כתב רוב רקוויץ, מנהל היוזמות באיגוד העולמי לתקשורת אחראית שטוויטר חברה בו מיום היווסדו, מאמר שבו רמז בפירוש כי בכוונת הארגון שלו לחפש בנרות כל תירוץ להכרזה שטוויטר הפכה למה שהם קוראים "בלתי בטוחה למפרסמים" – כלומר, מקום שבו פרסומות שלהם עלולות להופיע לצד תכנים שיגרמו לחרם עליהם בשל תמיכה לכאורה בדעות קיצוניות.
תוך זמן קצר הצטרפה סוכנות הפרסום הבינלאומית IPG, שלפי הניו-יורק טיימס קראה ללקוחות שלה לעצור את כל הפרסום שלהם בטוויטר.
ביום שישי הצטרפה למקהלה גם "האגודה הלאומית לקידום אנשים צבעוניים" – כלומר, לובי למען שחורים – כאשר הנשיא שלה, הנשיא, דריק גו'נסון, כתב (בטוויטר, אלא מה): "זה לא מוסרי, מסוכן והרסני עבור כל מפרסם שמממן פלטפורמה המלבה דברי שטנה, הכחשת בחירות ותיאוריות קונספירציה".
 
במקביל, Stop Hate for Profit, קבוצה שהוקמה במקור נגד פייסבוק ובה תומכות אדידס, אייהרב, בואינג, בן אנד ג'רי'ז, בסט ביי, גיימסטופ, דני'ז, הארלי דייוידסון, הונדה, ואנס, וולגרינז, וייבר, ורייזון, יוניליבר, ליויי'ס, מוזילה, נובארטיס, סודהסטרים, פורד, פולקסוואגן, פומה, פלייסטיישן, קראפט (חברת ביגוד הספורט, לא המזון), ריבוק ומאות חברות נוספות, פרסמה ביום שישי עדכון כי נפגשה עם מאסק ולא היתה מרוצה מהתשובות שלו ולכן היא מעודדת עצירת פרסום בטוויטר.
לפי העיתון וול-סטריט ג'ורנל, מספר מפרסמים אדירי-תקציב עצרו בימים האחרונים את הפרסומות שלהם ברשת החברתית, ביניהם יצרניות הרכב אאודי ופולקסוואגן, ענקית התרופות פייזר, ויצרנית אוריאו – מונדלז.
בתגובה לכל הנ"ל פרסם מאסק ציוץ שבו כתב כי "טוויטר ספגה ירידה אדירה בהכנסות, בשל הלחץ של קבוצות פעילים על מפרסמים, למרות ששום דבר לא השתנה בנוגע לפיקוח על תכנים ועשינו ככל יכולתנו לרצות את הפעילים. (זה) מטורף לחלוטין! הם מנסים להשמיד את חופש הדיבור באמריקה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה