השוק

בזוס הלך, ואמזון הגיעה ל"הישג" שלילי חסר תקדים

מאז פרישתו של ג'ף בזוס איבדה החברה שלו מעל מחצית משוויה, וכעת הופכת לחברה הראשונה בהיסטוריה שהצליחה לאבד טריליון דולר. מי המתחרה הוותיקה שכמעט עקפה אותה?
יאיר מור | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
אמזון שברה אמש (רביעי) שיא היסטורי, כאשר הפכה לחברה הראשונה בהיסטוריה שמאבדת טריליון דולר משווי השוק שלה, כך לפי אתר בלומברג.
מניית החברה רשמה ביום המסחר של אתמול בוול-סטריט ירידה של 4.3%, שהביאה את שווי השוק של החברה לסך של 879 מיליארד דולר. מדובר בירידה של טריליון דולר בדיוק לעומת שווי השוק של ענקית שירותי המסחר והענן ביולי 2021 – לפני 16 חודשים, ובמקרה גם החודש שבו פרש ג'ף בזוס מתפקידו כמנכ"ל החברה – שהגיע אז לשיא של 1.88 טריליון דולר (כלומר 1,880 מיליארד). רק לפני שבועיים היא הציגה את הדו"ח הרבעוני שלה, שכלל תחזית פסימית מאוד לגידול הקטן ביותר אי פעם לרבעון החגים הנוכחי, והצניח את השווי שלה לראשונה זה כשנתיים אל מתחת לרף טריליון הדולר.
בלומברג מציין כי אמזון אינה ענקית הטכנולוגיה היחידה ששווי השוק שלה צנח בחדות. מיקרוסופט כמעט הצליחה לעקוף את אמזון ולהגיע ל"הישג" המפוקפק הזה ראשונה, כאשר נכון לאמש היא איבדה 889 מיליארד דולר משווי השיא שלה בנובמבר 2021 – לפני שנה בדיוק. למעשה, בממוצע השווי של מיקרוסופט ירד מהר יותר מזה של אמזון.
גם שלוש ענקיות הטכנולוגיה האחרות המהוות חלק ממה שמכונה "ביג טק" – אפל, גוגל ומטא (פייסבוק לשעבר) – איבדו נתחים משמעותיים משווי השיא שלהן, ויחד איבדו כל ה-5 כ-4 טריליון דולר.
במקרה של אמזון, הירידה נובעת משילוב של ירידה בקניות ברשת אחרי עידן סגרי הקורונה עם עלייה בעלויות ושערי הריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה