השוק

שיכון ובינוי זכתה במכרז בארה"ב בהיקף של כמיליארד שקל

שיכון ובינוי זכתה במכרז להקמת גשר בפנסילבניה בארה"ב בהיקף כספי כולל של כמעט מיליארד שקל; תקופת הבנייה של הגשר שאמור לחצות את פנסילבניה - 58 חודשים
ניצן כהן | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
שיכון ובינוי שבשליטת איש העסקים נתי סיידוף זכתה במכרז משמעותי בארה"ב. במסגרת המכרז תקים שיכון ובינוי גשר ענק שיחצה את פנסילבניה והוא יניב לחברה הכנסה של כמעט מיליארד שקל. בניית הגשר תימשך 58 חודשים.
כזכור בתחילת החודש דיווחה החברה שההצעה שהגישה לבניית הגשר בפנסילבניה הייתה ההצעה הזולה ביותר שהוגשה אולם באותו מועד טרם קיבלה הודעה רשמית על זכייתה במכרז. היום הודיעה החברה שקיבלה הודעה רשמית על זכייתה במכרז שאמור להניב לה שיעורי רווחיות גולמית רגילה, כלומר למרות המחיר הזול החברה לא שחקה את שיעורי הרווחיות הגולמית שלה שעומדים על קצת פחות מ-14%.
יש לציין שמכרז בהיקף משמעותי כמו זה שזכתה בו שיכון ובינוי הוא דרמטי עבודה וזאת מאחר והכנסותיה הרבעוניות מסתכמות בכ-1.7 מיליארד שקל כך שהמכרז הזה בלבד מהווה הכנסה של יותר ממחצית מההכנסה הרבעונית של החברה.
באופן עקרוני שיכון ובינוי פעילה מאוד בארה"ב בשנה האחרונה בעיקר באמצעות חברת הבת שיכון ובינוי אנרגיה שנכנסה לפעילות בארה"ב בעוצמה רבה. שיכון ובינוי נפגעה מאוד מעליית האינפלציה והריבית ונראה שזו הסיבה המרכזית לירידות במניה.
שיכון ובינו אוחזת, נכון לתום הרבעון השני של השנה בעודף התחייבויות על פני נכסים הצמודים למדד המחירים לצרכן בהיקף משמעותי של 5 עד 6 מיליארד שקל מה שגרם לה ברבעון השני של השנה לעלייה של 43 מיליון שקל בהוצאות המימון ובסך הכל עלו הוצאות המימון של החברה במחצית הראשונה של השנה ב-110 מיליון שקל רק כתוצאה מעליית מדד המחירים לצרכן.
באופן עקרוני כל עלייה של 1% באינפלציה גורם לשיכון ובינוי לעלייה של כ-50 מיליון שקל בהוצאות המימון וזה משמעותי מאוד בעולם של התפרצות אינפלציונית.
מניית שיכון ובינוי ירדה מתחילת השנה בלא פחות מ-26% אולם מתחילת החודש עלתה המניה ב-1%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה