השוק

יצחק תשובה לא עוצר: הודיע על הנפקת איתקה בלונדון

איש העסקים יצחק תשובה ועידן ולס מנכ"ל קבוצת דלק, הודיעו הבוקר על מתווה הנפקת איתקה, שיכלול הנפקת 10% מהחברה למשקיעים בלנדון ואימוץ מדיניות דיווידנד מרחיקת לכת
ניצן כהן |  4
יצחק תשובה, עידן ולס (צילום pexels, פלאש 90, מתוך אתר קבוצת דלק)
קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשבוה ומנוהלת על ידי עידן ולס לוקחים את איתקה להנפקה וזאת למרות המצב בשווקים שבאופן מעניין תומך בהנפקה של חברות כמו איתקה שעוסקות בעולמות קידוחי הנפט, רגע לפני החורף שאמור להגדיל באופן משמעותי את הביקושים לנפט בשל המשבר בין רוסיה למערב וכן הלאה.
קבוצת דלק פרסמה את מתווה ההנפקה: מניות איתקה ירשמו למסחר ב-Premium Listing  ויסחרו בבורסה הראשית בלונדון. מיד לאחר הרישום, בכוונת איתקה לשמר שיעור אחזקות ציבור של לפחות 10% כדי להיכלל במדד ה- UK-FTSE (פוטסי).
תמורת ההנפקה (בניכוי הוצאות) תועבר לקבוצת דלק, בדרך של פירעון שטרי הון ותשלום יתרת חוב לחברה ותמורה בגין מכירת מניות איתקה שמחזיקה החברה. בנוסף פרסמה איתקה מדיניות דיווידנד משמעותית: איתקה צופה כי תחלק דיבידנד בהיקף של כ-400 מיליון דולר (100%) בשנת 2023 ,ובהיקף מוערך של כ-420 מיליון דולר ארה"ב (100%) בשנת 2024.
בנוסף ולקראת הנפקת החברה פרסמה קבוצת דלק את דו"ח העתודות והמשאבים של איתקה ממנו עולה כי נרשמה עלייה בהיקף העתודות והמשאבים. על פי הדוח, חלה עלייה בכמות עתודות הנפט והגז הטבעי מסוג P2 ובכמות המשאבים המותנים באומדן הטוב ביותר (C2) בכלל נכסי הנפט של איתקה, לכמות כוללת של כ-545.5 מיליון שווה ערך חביות נפט (MMBOE) (חלק החברה), לעומת כמות כוללת של כ-290.5 מיליון שווה ערך חביות נפט (MMBOE) ביחס לדוח המשאבים הקודם מיום 31.12.2021. העלייה, בסך 255 מיליון שווה ערך חביות נפט (MMBOE) מיוחסת בעיקר להשלמת העסקאות לרכישת מרובאני וסיקר פוינט עליהן דיווחה החברה מוקדם יותר השנה. 
הערך הנוכחי של תזרים המוזמנים החזוי בשיעור היוון של 10%, נכון למועד הדוח, עומד על כ-9.81 מיליארד דולר. שווי התזרים המהוון בגין העתודות מסוג P2 הוא כ- 5.82 מיליארד דולר, ושווי התזרים המהוון בגין משאבים מותנים מסוג C2 הוא כ- 3.99 מיליארד דולר נוספים.
עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק: "קבוצת דלק השקיעה רבות באיתקה מאז רכישתה ב-2017, מה שיצר ערך משמעותי עבור בעלי המניות שלנו. הרישום למסחר בלונדון הוא הצעד הטבעי הבא, שיאפשר לאיתקה להציף ערך ולהמשיך ולשגשג כחברה עצמאית עם פוטנציאל משמעותי עבור כלל בעלי המניות שלה. אני גאה בהנהלת איתקה ובעובדיה על העבודה המצוינת שלהם, אנו רואים באיתקה השקעה לטווח ארוך".
גלעד מאירסון, יו״ר איתקה: "אני גאה מאוד בשינוי שאיתקה עברה בשלוש השנים האחרונות, ובהפיכתה לאחת מהחברות הנפט והגז העצמאיות המובילות בבריטניה. בעקבות רכישת סיקר פוינט, איתקה הפכה להיות חברה בסדר גודל מהותי ויצרנו פורטפוליו עם פרופיל הפקה ארוך טווח, עם הזדמנויות לצמיחה משמעותית. האסטרטגיה שלנו פשוטה - לקנות, לבנות ולשפר את הנכסים שלנו. באמצעות האסטרטגיה הזו, אנו שואפים להגדיל את הערך שלנו תוך כדי שאנחנו יוצרים תשואות אטרקטיביות עבור בעלי המניות. הוכחנו שיש לנו יכולות יוצאות מן הכלל ליצירת ערך, וצוות מנוסה מאוד שימשיך להביא תוצאות. האסטרטגיה שלנו תואמת את אסטרטגיית הביטחון האנרגטי של ממשלת בריטניה ואנחנו גאים להשקיע בבריטניה בתקופה שמראה לנו שהביטחון האנרגטי המקומי חשוב במיוחד. אני נרגש מאוד לקראת העתיד ואני נרגש להזמין את בעלי המניות החדשים שלנו להצטרף אלינו להמשך המסע בשווקים הציבוריים".
אלן ברוס, מנכ"ל איתקה: "לאור ההזדמנויות העומדות בפנינו, מעולם לא התרגשתי יותר לעמוד בראש איתקה. המשימה שלנו היא לאזן בין מילוי צרכי האנרגיה של בריטניה ובין השאיפה לפעילות בת-קיימא. אנו שואפים להשיא את הערך דרך פיתוח והפקה של הנכסים שלנו באופן בטיחותי, יעיל ואחראי. האנשים שלנו עומדים בליבת כל הפעילויות שלנו, והשמירה על בטיחותם עומדת בראש סדר העדיפויות. אני מודה לכל אחד ואחד מהם על העבודה הקשה שלהם ועל המחויבות המתמשכת שלהם לחברה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גנב מהרמה הנמוכה ביותר
    פס 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מביא את דלק קידוחים ניו מד לחורבן משתין על המשקיעים בגדול ואין בית משפט בישראל שיעצור אותו.
    סגור
  • 2.
    לא עוצר??
    חנניה בית 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הקניה של איתקה היתה מלכתחילא כדי להנפיק , החברה ממנופת פראית, מסיבה זו התאפשר לדלק להשתלט עליה ומסיבה זו היא חייבת להנפיקה, כדי שההשתלטות עליה תהיה מורכבת יותר!!. בכל מקרה כל הנםקה של איתקא בשווי גדול משתי מילארד דולר תחשב הצלחת ענק לדלק והשחלת ענק לגופים המוסדיים, ראו הוזהרתם!!!.
    סגור
  • 1.
    בשורות מדהימות.. לא ברור איך יש עליה של 35 בלבד
    ליאור 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במיוחד כשברור עכשיו שאחרי ההנפקה דלק תהי שווה במינימום של המינימום שער של 75,000. היום היא על 58,000 שזה ממש בדיחה. בתנאי השוק הנוכחים (מחירי אנרגיה), היא אמורה להגיע לשער של 100 אלף עד סוף רבעון ראשון של 23. זו כמובן רק הערכה שלי על פי כלל הנותנים. בהצלחה רבה למחזיקים
    סגור
  • הכוונה היתה 3% :) (ל"ת)
    ליאור 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור