השוק

מנהלת המחקר ב-GLOBAL X: למרות האופטימיות, הריבית תעלה ב-0.75%

מורגן דלדונה, מנהלת המחקר בענקית ההשקעות GLOBAL X מעריכה שכל עוד שוק העבודה האמריקאי הדוק ואינפלציית הליבה גבוהה, הרי שהפדרל ריזרב ימשיך להעלות את הריבית
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום ויקיפדיה, unsplash, freepik)
"כל עוד אין סימנים לירידה בקצב גיוס העובדים, ירידה בשכר וירידה במדד הליבה הרי שהפדרל ריזרב ימשיך להיות אגרסיבי", אומרת היום מורגן דלדונה, מנהלת המחקר בענקית ההשקעות GLOBAL X.
מחר יתפרסם מדד המחירים לצרכן האמריקאי לחודש ספטמבר ובסך הכל התחושה הכללית היא שהמדד יביא את קצב האינפלציה השנתי לרמה של 8.1%. אמנם אין מקום לאופטימיות ברמה אינפלציונית כזו אבל ניתן להניח שרמה כזו תקבל פרשנות שהריבית העולה מתחילה לחלחל לשווקים ומכאן תבוא הערכה שהפדרל ריזרב יהיה פחות אגרסיבי במעלה הדרך. נו טוב.

הניתוח הקונבנציונלי יותר של הדברים הוא שונה מעט ומדבר על הזדמנות של הפדרל ריזרב להמשיך להיות אגרסיבי מבלי לזעזע את שוק העבודה יתר על המידה וזאת כדי ללחוץ עוד יותר את האינפלציה כלפי מטה, לתוך יעד יציבות המחירים (שעומדת נזכיר על טווח של 1% עד 3%).
דלדונה מעריכה שהפדרל ריזרב יעלה את הריבית ב-0.75%, כלומר ימשיך להיות אגרסיבי בעוד הנחת העבודה בשווקים. לפחות כרגע, מדברת על העלאת ריבית של 0.5%. "אני עדיין מצפה שהפד יעלה את הריבית ב-75 נקודות בסיס, כל עוד אין סימן להאטה ניכרת בגיוס עובדים, השכר ממשיך לעלות ואינפלציית הליבה ממשיכה להיות גבוהה.
"זה אומר שהפד יכול להפתיע את השוק בעוד 75 בסיס בדצמבר במקום 50 בסיס שמתמחר כעת. אני מצפה שנאומים של חברי ה-FOMC יחזקו את הדעה הזו.
"להערכתי, מדד הדולר (DXY) עשוי להתייצב ברמתו הגבוהה בשבועות הקרובים, אך נראה כי הוא עומד להיחלש ככל שהתנאים המוניטריים יהפכו מגבילים. התשואות האמיתיות הנוכחיות של אג"ח ארה"ב גבוהות מ-1.5% ולכן יש להגיע לתנאים כספיים מגבילים עד סוף השנה. כתוצאה מכך, האטה כלכלית בולטת יותר אמורה לבוא לידי ביטוי כבר בתחילת הרבעון הראשון, במקביל ללחצים כלפי מטה על הדולר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה