השוק

לבנון דורשת תיקונים בהסכם הימי: "לא נשלם סנט לישראל"

סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני הגיש לשגריר ארה"ב בלבנון את התיקונים שביירות תרצה לראות בהסכם הגבול הימי עם ישראל. התיקונים נוגעים בין השאר לחיפושי הגז הפוטנציאליים בשדה קנא. האם המשא ומתן האמיתי רק מתחיל?

מערכת ice |  2
מחירי הגז (צילום shutterstock)
אתמול דווח בתקשורת הלבנונית על התנגדותם של הלבנונים למספר סעיפים בטיוטה הנוכחית של הסכם הגבול הימי עם ישראל, למרות שכבר נדמה היה שהכול חתום וגמור. הבעיה העיקרית שתהווה מכשול בחתימה על ההסכם היא הסירוב של לבנון להעניק למדינת ישראל את האופציה לחפש אחר גז בשטח המחלוקת. 
 
מוקדם יותר השבוע עיינו בטיוטה הנשיא מישל עאון, ראש הממשלה נג'יב מיקאטי ויו"ר הפרלמנט נביה ברי. בעקבות הדיון מסר סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סאאב, כי הגיש לשגריר ארה"ב בלבנון את התיקונים שביירות תרצה לראות, מבלי לספק פרטים. לדבריו, הוא לא חושב שהשינויים המוצעים ידרדרו את העסקה וכי, אף שהתגובה הרשמית לא אישרה את הטיוטה, השיחות היו כה מתקדמות ש"סיימנו את המשא ומתן".
 
בשיחה עם רשת השידור המקומית LBCI, הוא אמר כי טיוטת העסקה נוצרה על ידי חשיבה "מחוץ לקופסה": "התחלנו לדבר על זה כעל הצעה עסקית", אמר בו סאאב. נראה כי הטיוטה בת 10 העמודים מציפה הסדר לפיו גז יופק על ידי חברה ברישיון לבנוני בפרספקט הקנאי השנוי במחלוקת, כאשר ישראל תקבל חלק מההכנסות.
 
בו סאאב אמר שלשום כי על פי טיוטת העסקה, לבנון תאבטח את כל הגושים הימיים שלה בעצמה. הוא הוסיף כי לבנון לא תשלם סנט אחד מחלקה בשדה הגז קנא לישראל.
 
מאז 2020 מיטלטל השליח האמריקני עמוס הוכשטיין בין לבנון לישראל כדי לנסות להסכם גבול ימי המקובל על שני הצדדים, כזה שינטרל מקור פוטנציאלי לסכסוך בין ישראל לחיזבאללה ושיעזור קצת לכלכלה של לבנון ההרוסה. כעת כבר היה נדמה שהצליח, אבל בבזאר הים תיכוני לפעמים המשא ומתן מתחיל רק אחרי שהוא לכאורה נחתם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התרמית של לפיד וגנץ התגלתה (ל"ת)
    יובל 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חחח...
    חנה 10/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפיד האפס רצה למכור את ישראל בחינם בשביל כותרות
    סגור