בחירות 2022

ההסכם מול לבנון מתקרב - למה ויתרנו על מרבית השטח?

ההסכם על שטח המחלוקת בין לבנון לישראל מתקרב לסיכומו, אך במסגרת ההסכם מתברר כי ישראל תוותר על שליטה מלאה בשטח וזאת במפתיע לאחר שנים רבות של התעקשות. לכן, נשאלת השאלה - למה?
מערכת ice |  2
אנרג׳יאן (צילום אנרג׳יאן)
בשבוע האחרון ישנה התקדמות משמעותית לקראת הסכם רשמי מול לבנון על שטח המחלוקת, הכולל את האסדה של אנרג'יאן. בשנים האחרונות במסגרת המגעים להסכם, מדינת ישראל עמדה על כך שתקבל את מרבית השטח, תודות לעליונות הכלכלית של המדינה על פני לבנון, כך מדווח אתר גלובס.
יחד עם זאת, בטיוטת ההסכם הנוכחי מסתמן כי ישראל דווקא מוותרת לגמרי על השטח בתמורה לעיגון של קו הגבול הטריטוריאלי וזאת לצד וויתור על ניהול משותף של האסדה - מה שגורר את השאלה, מדוע הפסיקו הגורמים שעוסקים בהסכם במדינה את הלחץ שלהם על עליונות ישראלית?
בהצעה זו בצורתה הנוכחית תומכים שר הביטחון גנץ וראש הממשלה לפיד. יחד עם זאת אודי אדירי, ראש הצוות במו"מ שניהל את הנושא זמן רב, התנגד לכך ואף התפטר כתוצאה מההתנגדות הזו. אבל, היות והדיונים בנושא אינם חשופים לציבור, אין לדעת מדוע שר הביטחון וראש הממשלה קידמו מהלך בו ישראל מוותרת על יתרון כלכלי מלא לטובת לבנון.
כמו כן, היום מדווח כי ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט שוקל להתנגד להסכם זה, אשר במסגרתו תהיה לו הזכות לשים וטו על החלטה זו וזאת אם היא תעלה להצבעת הממשלה. במידה וההחלטה תגיע לידי הקבינט, לא תהיה לבנט האפשרות להטיל וטו על ביטול ההסכם. בעת זו, גנץ דורש להגיע להחלטה רשמית טרם סוף חודש אוקטובר הקרוב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הממשלה משרתת את בעלי ההון שקיבלו את הזיכיון להפיק גז
    דוד הסעות 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מספיק שהמדינה נתנה לאותם בעלי הון לנצל את משאבי האנרגיה של ישראל, למכור את הגז לחו"ל ולעשות כסף על חשבון האנטרסים של הציבור הישראלי. עכשיו הם גם מוכנים למסור שטחים עצומים למדינת אוייב על מנת שעיסקיהם של בעלי ההון לא יופרעו מפעולות איבה של החיזבאללה. העיקר שהכסף ימשיך לזרום לכיסים של מי שהממשלה חפצה ביקרו.
    סגור
  • 1.
    שילוב הרמה שכלית של לפיד וחוסר הערכים של גנץ .
    מגיב שקול 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גנץ סיכן במודע את חיי ילדינו החפים מפשע שמשרתים בגולני למען תדמית נחמדה של איכפתיות לחיי חיי ילדי האויב , גגם בבית החולים בעזה וגם במלחמת לבנון. לפיד 1יאיר לפיד:https://twitter.com/i/status/1550032114602725381 אני יאיר לפיד מבין את המציאות יותר טוב מאינשטיין שטעה 2. יאיר לפיד: " אל תהיו שניצל: אל תפעלו בעתיד על סמך ניתוח העבר: " https://twitter.com/eldadbeck/status/1550492658690310145 3. לפיד רוצה דוקטורט מבר אילן . כותב שטויות כגון שקופרניקוס היה מחכמי יון https://youtu.be/59C34NXZucI 4. . https://www.kikar.co.il/406656.html משעשע: כשהחנוכייה של ג'ונסון התפרקה מתנת החנוכה שהוענקה למנהיג בריטניה במהלך כנס יהודי בלונדון התפזרה על הבמה, והנשיא התכופף לאסוף את החלקים - בזמן ששר החוץ לפיד מתגלגל מצחוק אדם סביר היה מתכופף מידית ועוזר. פוליטיקאי היה מתכופף מידית ועוזר כדי ליצור קרבה אישית 5. https://rotter.net/forum/scoops1/759919.shtml?utm_source=rotter.net&utm_medium=mivzakside
    סגור