השוק

הבנק העולמי מזהיר: מיתון כבר ב-2023

הבנק העולמי מזהיר מפני כניסה למיתון בעוד קרן המטבע הבינלאומית טוענת כי מוקדם מדי לקבוע
מערכת ice | 
אינפלציה (צילום shutterstock)
קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי מפרסמות אזהרות בנוגע למצב הכלכלה העולמית ולסבירות הכניסה למיתון עולמי. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, דיווחים מטעם קרן המטבע הבינלאומית הזהירה כי הסיכונים להאטה ממשיכים לשלוט בתחזית הכלכלית העולמית ובעקבות כך חלק מהמדינות צפויות להיכנס למיתון כבר בשנת 2023. למרות דיווח זה דובר הארגון ג'רי רייס ציין כי מדובר בהשערה שעוד מוקדם מדי לדעת אם תהפוך לעובדה.

רייס ציין כי "אין ספק שמה שהגדרנו כהאטה בכלכלה העולמית רק הועצמה בשבועות והחודשים האחרונים" וזאת כהתייחסות לתחזית קרן המטבע מחודש יולי. בתחזית שפרסמו עדכנו את תחזית הצמיחה כלפי מטה לצמיחה עולמית של 3.2% השנה ו-2.9% בשנה הבאה. הסיבה, לדבריו, נובעת מסגרי הקורונה והבעיות בסקטור הנדל"ן הסיני בעוד שהתחזקות הדולר משליכה על מדינות רבות.
 
"אפילו פגיעה לא חזקה בכלכלה העולמית בשנה הבאה עלולה להכניס אותן למיתון"- כבר אמר נשיא הבנק דיוויד מלפאס על כלכלתן של ארה"ב, סין וגוש היורו. כבר עכשיו הכלכלה העולמית נמצאת בהאטה החדה ביותר מאז שנת 1970 – "הצמיחה העולמית מאטה בחדות, וצפויות האטות נוספות לאחר שמדינות נוספות ייכנסו למדינה"- כך סיכם מלפאס.
 
הורדת האינפלציה תתאפשר במידה והבנקים המרכזיים יהדקו את המדיניות המוניטארית והפיסקאלית, אך ייתכן ופעולה כזו, גם מסביר הבנק, עלולה להעמקת ההאטה העולמית. הטענה היא שניתן יהיה להילחם באינפלציה בלי להוביל למיתון עולמי אם הבנקים המרכזיים יתקשרו בצורה ברורה את ההחלטות שלהם וימשיכו לספק סיוע למשקי הבית הפגיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה