השוק

גולדמן זאקס בגל פיטורים: מאות בדרך הביתה מחשש ממיתון

בנק ההשקעות האמריקאי נערך לצמצום מצבת כוח האדם שלו מתוך חשש שהאטה כלכלית אליה תגלוש ארה"ב, תקרין באופן שלילי על השווקים הפיננסיים; ההערכות הן כי בנק ההשקעות יפטר 1% מעובדיו כחלק מההערכות הזו
ניצן כהן |  1
פיטורים (צילום freepik)
בנק ההשקעות האמריקאי גולדמן זאקס נערך לפיטורי עובדים וזאת מתוך חשש שההאטה הכלכלית אליה גולשת ארה"ב תפגע בשווקים הפיננסים ומכאן מהיקפי פעילותו. מכאן ועל פי פרסומים בכלי התקשורת בארה"ב, נערך בנק ההשקעות להתאים את מצבת כוח האדם שלו למציאות.
באופן עקרוני גולדמן זאקס (ובנקי השקעות נוספים) נוהגים לפטר 1% עד 5% ממצבת כוח האדם שלהם מידי שנה ולשכור חלק מהם חזרה במעלה הדרך. המטרה היא לנסות לייצר התאמה בין מצבת כוח האדם לתנודתיות בשווקים. כך למשל בחודשי הקיץ שנחשבים לחודשים דלי מסחר יחסית (בשל חופשות) נוהגים בנקי ההשקעות לצמצם את מצב כוח האדם ולאחר מיכן לשכור חלק מהם שוב כשהפעילות בשווקים (לקאת סוף השנה חוזרת לגדול).

בשונה משנים קודמות גולדמן זאקס נערך לפיטורי עובדים דווקא לקראת סוף השנה וזה משמעותי מאחר ובתקופה הזו בדרך כלל המשקיעים עושים הרבה עסקאות כדי לשפר את מצבם כדי להשציג תשואות כמה שיותר טובות באותה השנה.
השנה המצב הוא קצת שונה. השווקים איבדו גובה במחצית הראשונה של השנה, ומאז הם מתקנים אבל אם הם מצליחים למחוק את הירידות של תחילת השנה, הם לא מצליחים לייצר תשואות סבירות וזה משמעותי בעולם של ריבית עולה שמייצרת אלטרנטיבות השקעה חסרות סיכון בריבית סבירה.
הנחת העבודה הבסיסית בשווקים היא שהאינפלציה העולה ותוואי הריבית העולה יכו בשלב כזה או אחר בפעילות הכלכלית בארה"ב ומכאן הדרך קצרה לפגיעה בשוק העובדה ומכאן לפגיעה ביכולת ההחזר של הציבור וכן הלאה. 
נהוג להסתכל על הבורסות כסימן למה שצפוי להיות בכלכלה הריאלית ולכן אם אנחנו דבקים בנקודת המבט הזו הרי שההתאמה שאנחנו רואים השנה בין מחירי המניות ושווי החבררות לשוק הריאלי תתבצע בשנה הבאה. כלומר, היו הבורסות יורדות ובשנה הבאה החברות יתחילו "לחטוף" בביצועים שלהן וכן הלאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בדיוק מה שחשבתי שיקרה
    אלי 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשראיתי את מחירי הדיור יורדים בארהב
    סגור