השוק

אופנהיימר: נקודת השפל בשווקים תהיה החודש, תתחילו לבנות פוזיציה

ארי ואלד, האנליסט הטכני של בית ההשקעות אופנהיימר אומר היום כי להערכתו, נקודת השפל בשווקים תגיע במהלך החודש ולכן הוא ממליץ לבנות פוזיציה שלוקחת בחשבון התאוששות של השוק לקראת סוף השנה
ניצן כהן |  3
מדד ה-S&P 500 בשיא שלילי (צילום shutterstock, edrod /freeimages)
סקירה מעניינת מפרסם היום ארי ואלד, האנליסט הטכני של בית ההשקעות אופנהיימר אך לפני שנצלול לסקירה שלו כדאי שנבין שואלד נחשב לאחד האנליסטים הטכניים היותר מוערכים בשוק ואופנהיימר הוא בית השקעות מהיותר מוערכים בשוק ולכן אם מצרפים את המוניטין של ואלד למוניטין של אופנהיימר, הרי שאנחנו מקבלים סקירה שלפחות כדאי לקרוא אותה.
עכשיו לעניינים. ואלד ניתח את התקופות ההיסטוריות של שוק דובי, והגיע למסקנה כי במרבית התקופות מדובר במהלכי ירידות קצרים יחסית. "יתרה מזאת" הוא אומר "במרבית תקופות הירידות הגיע שוק המניות לשפל בשנת בחירות ביניים (בדומה לשנה הנוכחית), ובתקופות בין חודשים יוני לאוקטובר". בכך, מעריך ארי ואלד כי מהלך הירידות הצפוי בחודש ספטמבר הקרוב יסמן את נקודת התחתית למדד ה S&P500 ולכן הוא ממליץ על בניית אחזקות בציפייה להתאוששות לקראת סוף השנה ולאחר מכן.
בהתאם לסקירות הקודמות של ואלד ובהתבסס על תבניות עונתיות, צופה ארי ואלד חולשה לשוק המניות האמריקאי במהלך חודש ספטמבר הקרוב. "יחד עם זאת, להערכתו יסמן החודש הקרוב את נקודת התחתית לשוק המניות, ממנה צפויה להגיע התאוששות". להערכתו, שוק המניות האמריקאי נמצא עדיין במגמה חיובית ארוכת טווח, בת כשני עשורים, בדומה לתקופה בין השנים 1973 ל-2000, אך זאת לצד מגמה שלילית קצרת טווח המאפיינת את השנה הנוכחית.
ארי ואלד מציין בנוסף כי האינדיקטורים הטכניים הפגינו שיפור ניכר מאז השגת שפל בחודש יוני 2022, במיוחד האינדיקטור Advance-Decline (ההפרש בין מספר מניות במגמת עליה לבין מספר המניות במגמת ירידה) . "שוקי האשראי אינם מצביעים על מצב לחץ חריג, המאפיין בדרך כלל תקופות משבר קשה, כשמרווח אג"ח HY עומד על 5.2%, נמוך משמעותית ממרווחי אשראי בתקופות המשברים הקודמים, בשנים 2008, 2000-2003 ותחילת שנות ה-90.
"מהסתכלות על מדד הנאסד"ק שהפגין חולשה מיוחדת במהלך הירידות הנוכחי גם עוצמת העלייה, הקודמת לשוק הדובי, הייתה פחותה מזו של בועת 2000, אז זינק המדד ב-938% ב-5 השנים שקדמו לתחילת הירידות וב-127% בשנה הקודמת לירידות.
"לעומת זאת, במצב הנוכחי עלה המדד בכ-27% בלבד בשנה הקודמת, ואילו ב-5 השנים האחרונות רשם עליה של 231%, אמנם חזקה, אך לא יוצאת דופן".
"בנוסף" אומר ואלד,"המשברים הקודמים התאפיינו בסקטור אחד בולט שהפגין ביצועי חסר ניכרים, כמו סקטור הפיננסים בשנת 2008, אך התנהגות סקטור הטכנולוגיה ומדד הנאסד"ק אינה דומה להתנהגותו של סקטור הפיננסים במשבר הקודם, אלא מציגה סימני התייצבות".
מבחינה עונתית, מדגיש ארי ואלד כי השנה השנייה לכהונת נשיא ארה"ב , שהינה גם שנת בחירות ביניים לקונגרס, Mid-Term Elections מתאפיינת מסורתית בחולשה, כאשר השנתיים הבאות מלוות במהלכי התאוששות בשווקים. "ברמה חודשית, ב-12 מתוך 21 השווקים הדוביים הגיע מדד ה S&P500 לתחתית בין החודשים יוני לאוקטובר, כאשר חודש אוקטובר בולט במיוחד בתור נקודת השפל, במשברים שחלו בשנים 1962, 1966, 1974, 1990 ו-2002" אומר ואלד.
ארי ואלד מציין את מהלך העליה בתשואות אג"ח בתור גורם סיכון מרכזי, אך מדגיש כי שיעור תשואות האג"ח העומד על 3.19% הנו נמוך משמעותית משיעורים היסטוריים בתקופות המשברים.
במסגרת הסקירה השבועית, מעדכן ארי ואלד את רשימות המלצות "לונג" ו"שורט" בקרב חברות קטנות ובינוניות SMID. רשימת המניות המומלצות בקטגוריה זו מונה, בין השאר, את מניית DOX הישראלית, נציגת רשימת "ישראליסט".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא טועה לגמרי
    פרשנדתא 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    השוק עומד בפני מהלך ירידות ממושך. חוקי הפיסיקה - עליית ריבית גוררת ירידות
    סגור
  • הירידות לפחות לשנתיים צאו מהבורסה ולכן לנדלן (ל"ת)
    צדק צדקנו צודקים 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • וואו...הכי עמוק ומבוסס שקראתי עד כה (ל"ת)
    יאיר 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור