השוק

החברה שהובילה לביטול רכישת הענק בהייטק מציגה תכנית חלופית

מנכ"ל קואלקום, יצרנית השבבים לסמארטפונים ומכשירים חכמים אחרים, אמר בראיון כי החברה "מתעניינת" ברכישה של ARM, שאת רכישת הענק שלה על ידי המתחרה אנווידיה היא עצרה לאחרונה
יאיר מור | 
שבב (צילום freepik)
כמעט ארבעה חודשים לאחר שהובילה לביטול אחת מעסקאות הרכישה הגדולות בהיסטוריה, כעת מנסה יצרנית השבבים קואלקום להוביל רכישה של החברה שלמכירה שלה התנגדה מלכתחילה, כך אמר היום (שלישי) מנכ"ל קואלקום, כריסטיאנו אמון, בראיון לפייננשל טיימס.
לדברי אמון, החברה מעוניינת ליצור קונסורציום של חברות מתחום השבבים, שכל אחת מהן תשקיע סכום מסוים לרכישה משותפת של ARM, החברה שעל התוכניות שלה מבוססים היום השבבים לכמעט כל דבר – החל מסמארטפונים וטאבלטים, דרך מכשירי בית חכם ועד מכוניות ושרתים. "אנו גורם בעל עניין בהשקעה. זה נכס חשוב מאוד, וזה נכס שהולך להיות הכרחי להתפתחות התעשייה שלנו", אמר אמון.
כאמור, החברה האמריקאית לא רוצה לרכוש את ARM לבדה, אלא ליזום שיתוף פעולה בינה לבין מתחרות כמו סמסונג הקוריאנית, TSMC הטייוואנית ועוד. אמון הדגיש כי "צריכות להיות לך הרבה חברות שמשתתפות, כך שתהיה להן השפעה משותפת (שתשמור) על ARM עצמאית".
אמון אינו היחיד בתעשייה שחושב על מהלך כזה: לפני כחודשיים אמר ג'וּנְג-הוֹ פאק, מנכ"ל משותף של SK Hynix הקוריאנית, בשיחה עם משקיעי החברה כי הוא שוקלת יצירת קונסורציום חברות לרכישת ARM. "אנו בודקים אפשרות להרכיב קונסורציום, יחד עם שותפים אסטרטגיים, לרכישה משותפת שלה", אמר.
הצעד הזה מגיע כארבעה חודשים לאחר ש-ARM ואנווידיה הודיעו על ביטול עסקת הענק במסגרתו הסכימה סופטבנק היפנית, המחזיקה כיום בראשונה, למכור אותה לשנייה תמורת סכום עתק, שעמד בזמן הסיכום על כ-40 מיליארד דולר, אך בשל זינוק בשוויה של אנווידיה בזכות הצעד הנועז הזה הגיע עד סגירת העסקה ל-66 מיליארד דולר.
זו אמורה היתה להיות הרכישה השנייה בגודלה בהיסטוריה של ההייטק, אך זמן קצר לאחר ההודעה עליה ב-2020 מיהרה קואלקום להביע התנגדות, ומשכה גם חברות נוספות, כמו מיקרוסופט ואינטל, לסייע לה ולהגיש עררים על העסקה בטענה שהיא תהפוך את ARM למונופול שיכול לייצר שבבים מתקדמים יותר מהמתחרות ולתת להן גישה רק לתוכניות לשבבים חלשים יותר, מה שיפגע ביכולת של השבבים שלהן להתחרות בשל אלו של אנווידיה. בעקבות כך נפתחו חקירות נגד העסקה גם בארה"ב, גם בבריטניה, גם באיחוד האירופי וגם בסין, והמשיכו עד לביטולה בפברואר השנה.
 
כעת, מתכננת סופטבנק, שרכשה את ARM ב-2016 תמורת 24.6 מיליארד ליש"ט, להנפיק אותה בבורסת ניו-יורק – אך כאמור, נראה שבתעשיית השבבים רוצים לארגן רכישה של החברה על ידי שיתוף פעולה בין חברות רבות בתעשייה, מה שימנע את הפחד מהשתלטות של חברה אחת מהתחום על מה שאמון טוען שהיא החברה שכל העולם הטכנולוגי יתבסס עליה בקרוב: "כשאנחנו מסתכלים עיום (על השוק), אני חושב שהכיוון הוא שהכל עובד ל-ARM", הוא אמר, וציין כי "ARM ניצחה בכל מקום בשל ההשקעה המשותפת של הסביבה כולה, של חברות כמו אפל וקואלקום ורבות אחרות, וזה מכיוון שהיא היתה פלטפורמה עצמאי ופתוחה שכולם יכלו להשקיע בה".
כאשר נשאר אם כבר בישר על כוונתנו לסופטבנק, שעדיין מתכוננת להנפקה של ARM לציבור, הוא הודה כי טרם דיבר עם סופטבנק – לטענתו משום שהיא עסוקה כרגע בניסיון להשתלט מחדש על הסניף הסיני של ARM, ש"נכבש" על ידי שדרת הנהלה נאמנה למשטר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה