השוק

אפל נגד רוסיה: זה הצעד הקשוח שנקטה נגד המדינה

אפל נוקטת עמדה רשמית במלחמת רוסיה-אוקראינה והודיעה שתסגור את מכירות המוצרים שלה במדינה, ותסיר אפליקציות חדשות רוסיות מחנות האפליקציות שלה
מערכת ice | 
אפל נגד רוסיה (צילום ויקיפדיה, freepik, unsplash)
ענקית הביג-טק אפל הודיעה רשמית על הפסקת המכירות של מכשירי אייפון ומוצרים אחרים ברוסיה, ובכך נוקטת עמדה רשמית על המלחמה באוקראינה.
אפל מצטרפת לשורת חברות מערביות שמפעילות לחצים על רוסיה בעקבות המלחמה כמו פורד, בואינג והארלי דיווידסון. בנוסף, אפל הודיע שתשבית דיווחי תנועה ותקריות באפליקציית המפות שלה כדי לאפשר לאזרחים האוקראינים להגן על עצמם. "אנחנו מגנים את הפלישה הרוסית לאוקראינה ועומדים לצד כל האנשים שסובלים כתוצאה מהאלימות", אמרה אפל.
אפל הודיעה שהיא משהה את כל מכירת המוצרים שלה ומגבילה את הפונקציות של חלק מהשירותים שלה ברוסיה. מכשירי אייפון ומוצרים אחרים של אפל אינם נמכרים כעת דרך חנויות אפל ברוסיה, ו-Apple Pay ושירותים אחרים הוגבלו. החברה הסירה גם אפליקציות חדשות רוסיות מהחנות - כולל אפליקציות חדשותיות הנתמכות על ידי הקרמלין: Russia Today ו-Sputni.
אפל עשתה צעד מחמיר יותר ותשבית שירותים בתוך רוסיה, כאשר חברות טכנולוגיה אחרות הסירו את התמיכה בשירותים רוסיים רק במדינות אירופה. מיקרוסופט הסירה אפליקציות חדשות רוסיות מחנות האפליקציות העולמית שלה, ומתכננת להפחית את סדר העדיפויות של תוצאות החיפוש עבור אותם ערוצי חדשות ב-Bing, ותאסור פרסומות בחסות המדינה הרוסית. גוגל חסמה את ערוצי היוטיוב עבור RT וספוטניק באירופה, חוסמת עריכות בגוגל מפות באזור המלחמה, ומסירה את המפרסמים במימון המדינה הרוסי בחדשות גוגל.
"לאפל יש הרבה כוח. והצרכנים שלהם מאוד מכורים למוצרים שלהם", אומרת נירו פהריה, פרופסור בבית הספר לעסקים של אוניברסיטת ג'ורג'טאון, החוקרת התנהגות צרכנים והשפעת מותגים. "ולכן להשבית את המוצרים האלה הוא מהלך משמעותי." פעולותיה של אפל עונות לביקורת שהחברה ספגה לאחרונה על מתן ויתורים לממשלות זרות. בשנה שעברה, אפל שחררה חלק ממדיניות הפרטיות שלה בסין כדי לפייס את הרשויות במדינה.
פהריה אומרת שלמרות שהיא לא יודעת בדיוק איזה חישוב עשתה אפל כשהחליטה לעצור את המכירות של מוצריה ברוסיה, היא לא מאמינה שזה מהלך שנוי במחלוקת: "במשך שנים רבות, אנשים חשבו שחברות הן פשוט א-פוליטיות, שהן פשוט צריכות להישאר מחוץ לענייני מלחמה, וכיום הרבה יותר מצופה מהם ואפילו מופעל לחץ לנקוט עמדות מוסריות בפומבי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה