השוק

אפל חוטפת קנס שישי ברצף על אותו דבר

החברה הגדולה בעולם חייבת כבר עשרות מיליוני אירו להולנד – והקנס ממשיך לגדול בכל שבוע. החברה טוענת כי כבר ביצעה את מה שהתבקשה לבצע ולכן אין הצדקה לקנסות
יאיר מור | 
אפל חוטפת קנס (צילום freepik, unsplash, pixabay)
רשות הצרכנים והשווקים (ACM) ההולדנית הטילה היום (שני) על אפל קנס בגובה של 5 מיליון אירו. הסיבה: לדברי הרשות, החברה מפרה את הוראותיה לגבי מתן האפשרות לאפליקציות היכרויות לגבות תשלום מהמשתמשים שלא דרך שירות עיבוד התשלומים של אפל.
הקנס הזה הוא השישי שמוטל על אפל בהולנד תוך חודש וחצי – בכל שבוע 5 מיליון אירו נוספים, והרשות הודיעה מראש כי בכל שבוע בו החברה לא מצייתת לדרישותיה יוטל עליה קנס נוסף. עם זאת, הסכום המקסימלי של קנסות שהרשות יכולה להטיל על אפל מוגבל ל-50 מיליון אירו. כרגע, אחרי 6 קנסות, חייבת אפל לרשות 30 מיליון, ואם תמשיך שלא לציית עוד יותר מחודש, תאבד הרשות את היכולת להטיל עליה קנסות נוספים וכך גם תאבד את הקלף שלה נגד ענקית הטכנולוגיה.

"לא קיבלנו כל הצעות מאפל בשבוע החולף שיובילו אותה לציות לדרישות הרשות. לכן, אפל חייבת גם לשלם את הקנס השישי. בשבוע של 14 בפברואר, הסברנו לאפל פעם נוספת  אילו דרישות יש לנו ומדוע ההצעות הנוכחיות אינן מספיקות. נראה שאפל לא עומדת לבצע שינויים כלשהם להצעה המקורית שלה כדי לציית לדרישות", הודיעה הרשות.
לפי סוכנות הידיעות רויטרס, אפל כן שלחה לרשות בימים האחרונים מכתב, שבו טענה כי כבר צייתה להוראות הרשות. כאמור, הרשות דרשה שאפל תאפשר למפעילי אפליקציות היכרויות לגבות תשלום מהמשתמשים באמצעות שירותים שאינם דווקא זה של אפל – ואפל אכן הוסיפה אפשרות כזו. הקאצ', כפי שפרסמנו כאן, היה רשימת תנאים כמעט בלתי אפשרית ממפתחי אפליקציות שיבחרו להשתמש באפשרות הזו, כמו תשלום עמלה לאפל שהופכת את השימוש בשירותים חיצוניים ללא כדאי כלכלית לעומת השירות של אפל עצמה, ואף הפחדת המשתמשים כדי שיירתעו מלשלם על השירותים הללו. לפי אפל, זה מספיק כדי לענות על דרישות הרשות. הרשות סוברת אחרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה