דיגיטל וטק

אפל בדרך למהפך? אייפון עשוי לעבור בקרוב שינוי דרמטי

אפל עומדת לחשוף בקרוב אייפון חדש – אלא שכעת נראה שהמכשיר החדש אינו הדבר המעניין ביותר שהיא עשויה לחשוף, אלא דווקא מה שיקרה למכשיר הקודם
יאיר מור |  1
סטיב ג'ובס מחזיק אייפון (צילום David Geller / flickr)
1,100 שקל – זה המחיר המינימלי של האייפון הזול ביותר שניתן להשיג היום בישראל, לפי אתר השוואת המחירים זאפ. אבל ייתכן בהחלט שבקרוב נראה, לראשונה בהיסטוריה, אייפון בפחות מ-1,000 שקל – כך לפחות לפי מארק גורמן, כתב הטכנולוגיה הוותיק של סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג ואולי העיתונאי המקורב ביותר לאפל, שמכיר מקרוב את הלך המחשבה בחברה.
לפי הטור השבועי של גורמן שפורסם אמש (ראשון), בחודש הבא מתכננת אפל לחשוף דור שלישי לסמארטפון הזול שלה, iPhone SE. הוא לא יהיה שונה בהרבה מהדור הקודם, מלבד השדרוג של יכולות התקשורת שלו מדור רביעי לחמישי, וגם המחיר שלו לא צפוי להשתנות דרמטית – 400 דולר. אך גורמן מוסיף "הצעה" – ויש להניח שהיא מבוססת על שיחות שלו עם מקורות מקורבים לחברה – לפיה אפל תמשיך למכור במקביל לאייפון SE החדש גם את הקודם, שהושק ב-2020, במחיר מוזל של 200 דולר בלבד. בשקלים, מדובר בכ-650 שקל, וגם אחרי מסים ורווחים לחנויות המקומיות מדובר ככל הנראה בכ-1,000 שקל מחיר התחלתי, שכמובן יירד לאחר מכן.

במשך שנים סירבה אפל אפילו לשקול את הרעיון של אייפון זול. סטיב ג'ובס פסל את הרעיון של דגם "בר השגה" של המכשיר עד יום יומו האחרון בתפקיד, ויורשו, טים קוק, חיכה עד לאחר מותו כדי לפתח מכשיר כזה, הלוא הוא אייפון SE. עם זאת, גם כאשר הוא כבר הושק, הוא עדיין היה יקר בהרבה ממכשירים "ברי השגה" המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, שחלקם עולים פחות מ-100 דולר וכיום הבינוניים שבהם עולים 200 דולר.
גורמן מציין כי באפל עדיין קיימת סלידה ממכירה של אייפון, אפילו מיושן ובסיסי כמו אייפון SE מ-2020, ב-200 דולר. אחרי הכל, לפי הערכות, זה פחות או יותר מחיר הייצור שלו – כך שלאחר מחיר השינוע מדובר בהפסד כספי לחברה. אלא שכיום, כאשר ברור שטים קוק מבסס את עתידה דווקא על אגף השירותים שהיא משווקת לאחר מכירת המכשירים, מכירה של מכשירי אייפון בסיסיים בהפסד קל כדי למכור לרוכשים שירותים כמו מנויים לשירותי המוזיקה, הווידאו וכו', עשוי להניב לחברה הרבה יותר רווחים בטווח הארוך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עלק עלות ייצור 200$ חחחחחחחחחחח
    אריה 03/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עלות הרכיבים של אייםון שעולה 999$ היא 40$ יכול להיות שאפל דוחפת ב"עלות היצור" את כל העלויות r&d משרדים וכוח האדם שלהם...
    סגור