השוק

בזוס שוב חוטף מסנדרס: "הגיע הזמן שישלם את חלקו"

מס העשירים בארה"ב שוב עולה לכותרות ושוב הסנאטור מוורמונט תוקף את המיליארדרים וביניהם מייסד אמזון: "אנשים ממעמד הפועלים משלמים בממוצע שיעור מס הגבוה פי 24 מזה של ג'ף בזוס, אחד הבחורים העשירים ביותר על פני כדור הארץ כולו"
כפיר אדר | 
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס, pexels)
מי שהיה עד לסוף השבוע החולף האיש העשיר בעולם, ג'ף בזוס, מייסד אמזון ובלו אוריג'ין, ממשיך לעמוד בלב סערה ציבורית בארצות הברית בשל המס האפסי כמעט שהוא משלם בגין עסקים המגלגלים טריליוני דולרים, מי ששוב מבקר אותו בחריפות הוא הסנאטור מוורמונט ברני סנדרס שיצא בביקורת קשה על המס שבזוס כמעט ולא משלם.
סנדרס צייץ: " בארצות הברית כיום, אנשים ממעמד הפועלים משלמים בממוצע שיעור מס הגבוה פי 24 מזה של ג'ף בזוס, אחד הבחורים העשירים ביותר על פני כדור הארץ כולו. אולי, רק אולי, הגיע כבר הזמן שמעמד המיליארדרים ישלם את חלקו ההוגן במס".
 
הציוץ מגיע דווקא אחרי שבזוס איבד את מקומו בפסגת טבלת האנשים העשירים בעולם לברנאר ארנו, כאשר הונו ירד במהלך השבוע ב-11.7 מיליארד דולר וזה השבוע השלישי ברציפות שהונו של בזוס ירד. ארנו, איש העסקים הצרפתי ומנכ"ל תאגיד LVMH, בשונה מבזוס הגדיל את הונו בכ-4.2 מיליארד דולר בדרך לפסגה עם הון המוערך ב-199.1 מיליארד
כזכור, בזוס חטף ביקורת קשה ו'איום' מצד סנאטורית אחרת, אליזבת וורן שטענה:  "אני רוצה לראות את מס העושר, אבל העושר שלך קשור. זה לא אמור לעשות את ההבדל אם יש לך נדל"ן, או שיש לך כסף מזומן או שיש לך בזיליון מניות של אמזון. כן, ג'ף בזוס, אני אני מסתכל עליך", אמרה הדמוקרטית ממסצ'וסטס ב"סקווק בוקס" של CNBC.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה