ברנאר ארנו: הבעלים של לואי ויטון וכריסטיאן דיור, והאיש העשיר באירופה

הוא האיש המזוהה ביותר עם תעשיית מוצרי היוקרה ומחזיק באוסף אומנות נוצץ ובאי פרטי בקריביים. מי אתה ברנאר ארנו?

מערכת ice | 
ברנאר ארנו, הבעלים של תאגיד LVMH (צילום פייסבוק)
ברנארד ז'אן אטיין ארנו, יליד 1949 הוא איש עסקים ומיליארד צרפתי, מנכ"ל קונצרן LVHM המאגד מגוון מותגי יוקרה – ובהם לואי ויטון וכריסטיאן דיור. הונו, נכון לפברואר 2024 (לפי המגזין פורבס), עומד על סכום של כ-207.2 מיליארד דולרים ומציב אותו בצמרת דירוג האנשים העשירים בעולם.
ביוגרפיה עסקית
ארנו נולד בעיר ברובה שבצפון צרפת, לז'אן לאון ולמרי ג'וזף סאבידל. בראשית שנות ה-70, עם סיום לימודי הנדסה באקול פולינטניק היוקרתי בפריז, החל לעבוד בחברת ההנדסה של אביו. בשנות ה-80 רכש ארנו את חברת פיננסייר אגאשה, המתמחה במוצרי יוקרה. לצידה, הפך ארנו גם לבעלים של חברת הטקסטיל בוזה שנקלעה למשבר, הוא מכר את נכסיה למעט שניים: מותג היוקרה כריסטיאן דיור וחנות הכלבו פופולארית, לה בון מארשה.
צעד משמעותי בקריירה העסקית של ארנו התרחש ב-1987 עם הקמת קונצרן LVHM ומיזוג בית האופנה לואי ויטון ומואט הנסי. ארנו ידע לנצל את "יום שני השחור", מפולת המניות שהתרחשה בבורסות העולם באוקטובר של אותה השנה, כדי לבצע רכישה אינטנסיבית במניות LVHM ולמצב עצמו כאיש החזק בה.
שנתיים מאוחר יותר, ב-1989, מונה ארנו באופן רשמי למנכ"ל וליו"ר LVHM, תוך שהוא מרחיב את פעילותה ומחזק את מעמדה בשוק מוצרי היוקרה. כיום, לתאגיד עשרות חברות בנות בתחומי האופנה, הבשמים, הקוסמטיקה, התכשיטים, השעונים והמשקאות – ביניהן פנדי, ספורה, טיפאני, ז'יבנשי וקנזו.
בנוסף ל-LVHM לארנו מניות בקארפור, מרשתות המרכולים הגדולות בעולם ובעבר הוא היה גם בעליו של בית המכירות הפומביות פיליפ דה פורי אנד קומפאני. במאי 2021 החזיק ארנו לתקופה קצרה בתואר האיש העשיר בעולם, כשעקף את אילון מאסק וג'ף בזוס. לפעילותו של ארנו, איך לא, יש גם זווית ישראלית. ביוני 2021 פורסם כי הוא השקיע בחברת הענן הישראלית וויז.
פטרון אומנות
לאשתו הראשונה, אן דוואברין, נישא ארנו ב-1971, וממנה יש לו שני ילדים. ב-1990 נפרדו בני הזוג. שנה מאוחר יותר התחתן בשנית, הפעם עם הלן מארסייר, פסנתרנית קנדית. לזוג שלושה ילדים. אגב, ארבעת מחמשת ילדיו, השתלבו בתפקידים שונים ב-LVHM.  
לארנו זיקה גדולה לאומנות. הוא מנגן בפסנתר ובעל אוסף אומנות יוקרתי הכולל יצירות של פאבלו פיקאסו ואנדי וורהול. בהנהגתו, LVHM היא פטרון לתחומי אומנות רבים בצרפת. ב-2019 לאחר השריפה הגדולה בקתדרלת הנוטרדאם בפריז, התגייס ארנו לשיקומה ותרם כ-200 מיליון יורו. על רקע פעילותו הוענקו לארנו שלל פרסי הוקרה, דוגמת מפקד מסדר אומניות והספרות, קצין גבוה בלגיון הכבוד ומדליית פושקין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה