מדדים ומחקרים

אל על שוברת את הבורסה: המניה בזינוק של 239%

אל על הפכה לאחת המניות החזקות בבורסה ושוויה של החברה זינק מ-930 מיליון שקל בסוף 2023 לסכום מדהים של 3.159 מיליארד שקל באוקטובר 2024 - עלייה מסחררת של מעל 239% תוך פחות משנה
מערכת ice | 
אל-על (צילום דוברות אל-על, shutterstock)
בלב סערת המשבר הגיאופוליטי, מתגלה סיפור הצלחה מפתיע בענף התעופה הישראלי. חברת "אל על", שנאבקה על הישרדותה לפני שנים ספורות, הפכה למטאור בבורסת תל אביב. שוויה של החברה זינק מ-930 מיליון שקל בסוף 2023 לסכום מדהים של 3.159 מיליארד שקל באוקטובר 2024 - עלייה מסחררת של מעל 239% תוך פחות משנה.
כמו כן, מניית החברה רשמה עלייה מרשימה של 121.70% מתחילת השנה, כאשר רק בחודש אוקטובר לבדו היא עלתה ב-18.705% נוספים. סיפורה של "אל על" מדגים כיצד משבר יכול להפוך להזדמנות עסקית יוצאת דופן.

האירוניה המרה של המצב הנוכחי היא שדווקא הימנעותן של חברות תעופה זרות מלטוס לישראל מזניקה את ערכה של "אל על". בעוד שהדבר מהווה מכה קשה לענף התיירות הישראלי, הוא יוצר מונופול דה-פקטו עבור חברת התעופה הלאומית. כל הודעה של חברה זרה על דחיית חזרתה לישראל מתורגמת לעלייה נוספת במניית "אל על". מצב זה מעלה שאלות מורכבות על האיזון בין טובת החברה לבין האינטרס הלאומי הרחב יותר, ומדגיש את התלות ההדדית בין ביטחון, כלכלה ותעופה.
במרכז סיפור ההצלחה של "אל על" עומדת משפחת רוזנברג, שהשקעתה בחברה הוכיחה את עצמה כאחת המוצלחות בהיסטוריה של שוק ההון הישראלי. עם החזקה של 47% ממניות החברה, שווי מניותיהם מסתכם כעת ב-1.486 מיליארד שקל, בתוספת אופציות בשווי של כ-270 מיליון שקל.
ההימור הנועז של המשפחה על חברת התעופה בעיצומו של משבר הקורונה, תקופה שבה רבים ראו את ענף התעופה כמסוכן להשקעה, הוכיח את עצמו כמהלך גאוני. סיפורם מדגים כיצד ראייה ארוכת טווח ונכונות לקחת סיכונים מחושבים יכולים להוביל לתשואות יוצאות דופן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה