תיירות

ענקיות התעופה מבטלות את הטיסות לישראל: אלה החברות שבורחות מנתב"ג

אחרי וויז אייר, גם חברת התעופה בריטיש איירווייז, הודיעה כי היא מאריכה את ביטול הטיסות שלה לישראל לפחות עד לתאריך 2.11. בנוסף על כך, איבריה הספרדית הודיעה שלא תחזור לטוס עד ה-30.11. בניגוד אליהן, אייר סיישל צפויה לחזור כבר מחר
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת התעופה בריטיש איירווייז, אחת מחברות התעופה הגדולות באירופה, הודיעה היום (שלישי) כי היא מאריכה את ביטול הטיסות שלה לישראל לפחות עד לתאריך 2.11.  בנוסף על כך, איבריה הספרדית הודיעה שלא תחזור לטוס עד ה-30.11. בניגוד אליהן, אייר סיישל צפויה לחזור כבר מחר. החלטה זו מגיעה על רקע המצב הביטחוני המתוח באזור, ומשקפת את הזהירות שנוקטות חברות תעופה בינלאומיות בנוגע לפעילותן במזרח התיכון.
ההחלטה של ענקית התעופה בריטיש איירוויז מגיעה למרות ביטול ההנחיה של הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) שלא לטוס מעל המרחב האווירי של ישראל. העובדה שהחברה בחרה להמשיך בהשעיית פעילותה גם לאחר הסרת האזהרה מדגישה את מורכבות השיקולים העומדים בפני חברות תעופה בינלאומיות בעת קבלת החלטות תפעוליות בתנאי אי-ודאות גיאופוליטית.
ראוי לציין כי החלטה זו מגיעה על אף מאמצים דיפלומטיים מצד ישראל. שרת התחבורה מירי רגב נפגשה לאחרונה בבודפשט עם בכירים הונגרים, כולל יו"ר ומנכ"ל וויז אייר, במטרה לקדם את חידוש הטיסות.
עם זאת, נראה כי שיקולי הבטיחות והכלכליות של החברה גברו על השיקולים הדיפלומטיים, שגם חברת וויז אייר בעצמה הודיעה היום כי היא מבטלת את טיסותיה מנתב"ג ואליו לפחות עד ה-14.1.2025.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה